Találatok a következő kifejezésre: Vallásköziség Ökumenizmus. miért (1 db)

Vallásköziség (Ökumenizmus). Hogyan, miért jött létre? Jézus, vagy a Biblia tanítja?

Mindenkinek a véleménye érdekel hajszínt?l függetlenül.

Legjobb válasz: A kérdésbõl azt gyanítom, hogy hívõ vagy, ilyen szellemben válaszolok. Akkor elmondom, hogy én miben látom az ökumenizmus lényegét: Egyrészt a sokat hangoztatott: "Ne azt keressük, ami elválaszt, hanem, ami összeköt." Másrészt és ezt tartom igazán fontosnak (és itt most el kell vonatkoztatni az egyházak politikájától, mert az nekem is nagyon durva sokszor): Képzeld el, hogy Te is Jézust szeretnéd követni és én is. Más felekezetnél érezzük úgy, hogy rátaláltunk, ezért vannak dolgok a hitünkkel kapcsolatban, amiben nem értünk egyet. De ezen nem vitatkozunk, hanem összejövünk és együtt imádkozunk Jézushoz. Hogy épp miért imádkozunk, az most ebból a szempontból mindegy. Szerinted ez tetszik Istennek? Mert szerintem igen. A többi meg sajnos politika.

A kérdésbõl azt gyanítom, hogy hívõ vagy, ilyen szellemben válaszolok. Akkor elmondom, hogy én miben látom az ökumenizmus lényegét: Egyrészt a sokat hangoztatott: "Ne azt keressük, ami elválaszt, hanem, ami összeköt." Másrészt és ezt tartom igazán fontosnak (és itt most el kell vonatkoztatni az egyházak politikájától, mert az nekem is nagyon durva sokszor): Képzeld el, hogy Te is Jézust szeretnéd követni és én is. Más felekezetnél érezzük úgy, hogy rátaláltunk, ezért vannak dolgok a hitünkkel kapcsolatban, amiben nem értünk egyet. De ezen nem vitatkozunk, hanem összejövünk és együtt imádkozunk Jézushoz. Hogy épp miért imádkozunk, az most ebból a szempontból mindegy. Szerinted ez tetszik Istennek? Mert szerintem igen. A többi meg sajnos politika.
Szia, az elsõ válaszadó vagyok. "De miben kell kettõ, vagy több önmagát kereszténynek valló egyháznak együtmûködnie azon kívül, hogy nem ölik meg egymást, mint ezt már sokszor tették, teszik ma is?" 1. Abban, hogy elismerik egymás létezésének jogosultságát 2. Tisztelik és testvérekként szeretik egymást 3. Tanulhatnak is egymástól (nem a saját hitvallásuk és alapértékeik feladásával, hanem a másiktól azt átvéve, amiben azok szemmel láthatóan jobbak) 4. Imádkozhatnak közösen, és tarthatnak közös istentiszteleteket (van erre mûködõ példa, nem is egy helyen) 5. Szervezhetnek közös evangélizációt, hogyha elég érettek arra, hogy belássák, hogy nem az a legfontosabb cél, hogy az õ felekezetük nõjön egy fõvel (bár kétségtelen, hogy mindenki annak örül a legjobban, én is) hanem az, hogy a megtérõk Jézus Krisztusnak adják át az életüket
A kérdező hozzászólása: A válaszod második fele teljesen tiszta. De miben kell kettõ, vagy több önmagát kereszténynek valló egyháznak együtmûködnie azon kívül, hogy nem ölik meg egymást, mint ezt már sokszor tették, teszik ma is? Nem értem, eszükbe se volna szabad jutni ilyen gondolatnak, mégis a Balkán, Ruanda... Ez a közelmúlt! Tudjuk, hogy ezekbe /is/ az egyházak hivatalos szinten is bele ártották magukat. Ezeket nem lehet csupán egyéni felelõsségi szintre redukálni. Persze, az is van. Mint ahogy a militarista, vagy öngyilkos szekták esetében érdekes mindig a bunkó szektafõnõk van kiemelve, a nagy egyházak vezetõi felelõsségérõl mindig halgatnak, amikor háborúznak! Pedig, akárhogy szépítjük, a történelmi egyházak teológiájának, hitelveinek is része az a konkrét tanítás, ami bár a bibliában nincsen, mert nem Krisztusi tan, mégis legalizálta a történelem háborúit a keresztény világban. Ma is legalizálja, mert az egyházak nem semlegesek nemzeti, etnikai alapon. "A hazának mindig igaza van"- teológiáját követik itt is, ott is, mindenhol. Erre jöhet az ökumenizmus, mint rákos betegnek a hidegborogatás! Persze, ez az én véleményem.
A kérdező hozzászólása: Hogy érthetõbb legyek: 1. Ha Isten elismer minden sokszor egymásnak ellentmondó keresztény (maradva a kereszténységnél) teológiát, akkor minden oké! De ha nem...? Hát ezt honnan tudhatjuk meg? A Bibliából. 2. A keresztényeknek minden emberi lény "felebarátja" vallási, etnikai hovatartozás nélkül (lásd: irgalmas szamaritánus) Ennek a vallásköziség elõtt is igy kellett volna lenni. Csendben megjegyzem, most sincs így (tisztelet a kivételnek). 3. Ez oké!(Ehhez szintén nincs szükség az ökumenizmusra) 4.és 5. pontra ugyanaz érvényes, mint az elsõre. Ha ez Isten tetszésével találkozik (mert kik vagyunk mi, hogy nélküle eldöntsük?!), akkor biztos jó dolog ez. Már csak az a kérdés, mit mond nekünk, milyen imádatot fogad el tõlünk? Mert azt már tudom, hogy mindenfélét nem. 1. Abban, hogy elismerik egymás létezésének jogosultságát 2. Tisztelik és testvérekként szeretik egymást 3. Tanulhatnak is egymástól (nem a saját hitvallásuk és alapértékeik feladásával, hanem a másiktól azt átvéve, amiben azok szemmel láthatóan jobbak) 4. Imádkozhatnak közösen, és tarthatnak közös istentiszteleteket (van erre mûködõ példa, nem is egy helyen) 5. Szervezhetnek közös evangélizációt, hogyha elég érettek arra, hogy belássák, hogy nem az a legfontosabb cél, hogy az õ felekezetük nõjön egy fõvel (bár kétségtelen, hogy mindenki annak örül a legjobban, én is) hanem az, hogy a megtérõk Jézus Krisztusnak adják át az életüket
A kérdező hozzászólása: Remélem, senki nem hiszi, hogy én itt gonoszkodni akarok, valójában teljesen egyetértek a Baptista t. hallgatóval abban, hogy mennyire fontos a jó kapcsolat másokkal, más hitûekkel is. Azért használtam a „felebarát” kifejezést, mert én szûkebb értelemben használom a testvér szót. Látod, te is írod a kommented elején: nem hiszed, „hogy Istennek mindegy lenne a teológiai látásunk”. Tehát magyarán nem mindegy miben hiszünk fõleg, ha a bibliára akarjuk alapozni az álláspontunkat. De milyen imádat tetszik Istennek? Ez itt a kérdés. Ebben a kérdésben is csak akkor tudunk elõbbre jutni, ha visszamegyünk az elsõ századi mintához, az ókor mélyebb bugyraiba. „Szellemben és igazságban”! Hogyan imádták az elsõ keresztények „szellemmel és igazsággal” Istent? A korai keresztényiség nem volt szekta, hiszen maga Jézus alapította. Nem is arra volt szánva, hogy különálló szektákra hulljon szét. Amikor Atyjához imádkozott, Krisztus azért könyörgött, hogy tanítványai ’mindannyian egyek legyenek’ (János 17:21). Tanítványai közt ’szeretetnek kellett uralkodni’ (János 13:35). Mindez természetesen kizárta a széthúzó szekták megalakulását. Ez a tény megcáfolja számos történész és teológus azon állítását, hogy többféle keresztényiség is létezik. Ezek beszélnek ugyanis „zsidó keresztényiségrõl” (amit feltételezésük szerint Jakab, Péter és János védelmezett). Ezzel ellentétben állt szerintük a „pogány keresztényiség” (amit állítólag Pál védelmezett). Utalnak „Johannita [vagy jánosi] teológiára” és „páli teológiára”, és azt állítják, hogy a keresztényiség sohasem tudott volna elterjedni az egész világon, ha Pál nem formálta volna át azt teljes egészében. Ezeket az elméleteket olyan férfiak állították fel, akik vagy nem hittek a keresztényiségben, vagy természetesnek vették, hogy a kereszténység több száz egyházból és szektából álljon. A tények azonban mást mutatnak. Még mielõtt Pál kereszténnyé lett, Jézus Krisztus már megbízta tanítványait, hogy az összes nemzetben az õ tanúi legyenek (Máté 28:19, 20; Cselekedetek 1:8). Maga Pál is keményen harcolt az olyan tendencia ellen, hogy embereket kövessenek. Kijelentette: „Ne legyenek nézeteltérések köztetek” (1Korinthus 1:10–15;(!!!) 3:3–5). Tehát teljesen hiábavaló azt állítani, hogy Pálnak másféle felfogása volt a keresztényiségrõl, mint mondjuk Jakabnak, Péternek és Jánosnak. Õk mindannyian egységesek voltak a jó hír terjesztésében. Egy alkalommal, valószínûleg a körülmetéléssel kapcsolatos tanácskozáson, mind a négyen szorosan együttmûködtek az evangélizáló terület felosztásának kérdésében (Galata 2:7–9). Tehát a szakadások nem betervezett, de a bibliában elõre jelzett valóságok. Egyáltalán nem természetes állapot az ami minket körülvesz. Ebbõl szerintem az következik, hogy a bibliai tanításokat csak egy módon lehet közös nevezõre hozni, ha feltárjuk mi a pontos tanítása, és ahhoz ragaszkodunk! Két külön vélemény nem lehet igaz egyszerre, szerintem. Ha csak kettõ magát kereszténynek nevezõ egyház lenne a földön, akik alig térnének el egymástól, (mivel a Biblia Istenét nem megalkuvó, hamisítások iránt engedékeny Istennek ismerem), akkor is eldöntené, melyiket támogassa. De szerinted a másikat elvetné? Arra szeretnék rákérdezni, hogy mi alapján döntöd el, hogy mi az a tanítás, ami „üdvösség kérdés”, vagy nem az?
Szerintem sem lehet egyszerre két egymásnak ellentmondó vélemény igaz. De úgy gondolom, hogy vannak olyan csaták, amiket meg kell vívni, és olyan apróságok, amiken nem érdemes vitatkozni. Pl. soha nem állnék le egy adventistával arról vitatkozni, hogy a szombatot kell ünnepelni, vagy a vasárnapot, mert az ilyen kérdésekrõl Pál is megírja, hogy ezek marginális dolgok, mindenki cselekedjen hite szerint --- Üdvösség kérdése: a Krisztusról vallott hitünk, az hogy Jézust egészen pontosan kinek gondoljuk, és milyen a viszonyunk vele. Vagy te hogy gondolod, mitõl üdvözül az ember? Minden más ehhez képest másodlagos kérdés szerintem
A kérdező hozzászólása: A Biblia más fajta szombatról is ír, nem csak a zsidóknak törvénybe adott 24 órásról. A keresztények mindennap örülhetnek a ’sabbatnapi nyugalomnak’ A Héberek 4:4–11 Az Írásokban a "nap" szó nem csak 24 órát jelent, pl: Ez a története az egek és a föld teremtésének, amikor megteremtettek, amely napon Isten földet és eget alkotott
A kérdező hozzászólása: Nagyon szépen megfogalmaztad. Gratulálok! Öröm egy ilyenfajta tanult emberrel beszélgetni, mint te. Az egész írásod szellemével egyetértek. Csak a határokat mozgatnám egy kicsit.(De lehet, hogy nem kell, csak rosszul értelmezek valahol valamit.) Mindamellet, hogy a szeretetünket minden ember irányába ki kell mutatnunk, a "preferenciák" által is azonosítható, behatárolt bibliai tantételeket szintén komolyan kell venni, és ezekben egységesnek kellene lennünk. Persze így van, két ember sem lehet mindenben teljesen egységes, és ez így szép. Még a Biblia alapján is létezhetnek apróbb nézetkülönbségek, mivel nem vagyunk egyformák teljesen sem tudásban, sem tapasztalatban, és ezt is el kell fogadni. Söt, a (jelenleg tudható, feltárt) Biblia ismeretünk mindannyiunkat korlátoznak abban, hogy teljesen egyek legyünk. De valószínü, nem is ezt várja el tõlünk a Biblia istene Lehet, hogy csak kevéssé ismerlek még téged, és a felfogásodat, és ezért mondom a következõt: arra gondolok, hogy a vallásköziségbe bevitt "közös pontok" marginálisnak gondolása még nem tesz egységessé bennünket, olyan bibliai kritériumok alapján, amiket már az elõzõekben is idéztem.

Hasonló válaszok

A kérdés szövege Válaszok száma

Szerintetek egy ilyen szál a Barátok közt sorozatban (amit sokan néznek, bárhogy is tagadják) megjelenik / van?

Van ugye egy kínai fiatalember (Chang) a sorozatban, aki keresztény. Az alapelveket ismerteti bizonyos helyzetekben a szavaival és viselkedésével. Majd az ő barátnője is elkezd a kereszténységgel megismerkedni, és meg is keresztelkedik. Azután a lány élete is észrevehetően megváltozik.

Egy ilyen szál felbukkanása egy ilyen sorozatban jót tehet a vallásnak?

7

Igaz hogy azt mondta a Pápa hogy a nem hívőkenek is a menyországba jutnak?

Persze taéláltam cikkeket erről de nem értem pontosan.
szerintem aki nem hisz, az távol van Jehovától, vagy általánosan mondva Istentől. Akkor meg hogy jutna az ő országába?

P

17

Mi a jelentősége Krisztus testének és vérének? Mit gondoltok erről?

Aki nem áldozik a pokolra fog kerülni?

Nem volt még időm teljesen normálisan megfogalmazni, amit mondani szeretnék, de szerintem nem erről van szó!

Mit gondoltok az írásomról?

------
Beveztő:

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
"
21
Nem ihatjátok az Úr poharát és az ördögök poharát; nem lehettek az Úr asztalának és az ördögök asztalának részesei.
"

A Máté írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"
Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.
"

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 17. fejezet
"
3
Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.
4
Én dicsőítettelek téged e földön: elvégeztem a munkát, amelyet reám bíztál, hogy végezzem azt.
"

A beveztőben egyértleműen láthatjuk, hogy az Úr asztalának részesei akkor lehetünk, ha elfogadjuk a meghívását Isten lakomájára. Tehát Istennek szolgálunk (barátjai vagyunk Istennek: szeretetből + értelemből követjük őt)

Isten meghívott benünket az örök életre (itt olvashtó egy példa)
A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
15
Hallván pedig ezeket egy azok közül, akik ő vele együtt ülnek vala, monda néki: Boldog az, aki eszik kenyeret az Isten országában.
16
Õ pedig monda annak: Egy ember készíte nagy vacsorát, és sokakat meghíva;
17
És elküldé szolgáját a vacsora idején, hogy megmondja a hivatalosoknak: Jertek el, mert immár minden kész!
18
És mindnyájan egyenlőképpen kezdék magokat mentegetni. Az első monda néki: Szántóföldet vettem, és ki kell mennem, hogy azt meglássam; kérlek téged, ments ki engem!
19
És másik monda: Öt iga ökröt vettem, és elmegyek, hogy azokat megpróbáljam; kérlek téged, ments ki engem!
20
A másik pedig monda: Feleséget vettem, és azért nem mehetek.
21
Mikor azért az a szolga haza ment, megmondá ezeket az ő urának. Akkor megharagudván a gazda, monda az ő szolgájának: Eredj hamar a város utcáira és szorosaira, és a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat és vakokat hozd be ide.
22
És monda a szolga: Uram, meglett amint parancsolád, és mégis van hely.
23
Akkor monda az úr a szolgának: Eredj el az utakra és a sövényekhez, és kényszeríts bejőni mindenkit, hogy megteljék az én házam.
24
Mert mondom néktek, hogy senki azok közül a hivatalos férfiak közül meg nem kóstolja az én vacsorámat.
25
Megy vala pedig ő vele nagy sokaság; és megfordulván, monda azoknak:
26
Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.
27
És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom.
"

Sajnos a példa vége félreérthető, de a mondanivaló lényege, hogy hordoznunk kell a keresztünket és senki kedvéért nem tagadhatjuk meg Istent (a gonoszságra nincs mentség)

------
Mi az eledel ( a kenyér és a bor)?

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 4. fejezet
"
31
Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!
32
Õ pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.
33
Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?
34
Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem.
"

A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.
Később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni mi valójában Krisztus teste.

Két oldalról közelíthető meg a téma:
Az első a megtestült Íge:

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet
"
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2
Ez kezdetben az Istennél vala.
3
Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
4
Õ benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
....
9
Az igazi világosság eljött volt már a világba, amely megvilágosít minden embert.
10
A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.
11
Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.
12
Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek;
13
Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.
14 !!!
És az ÍGE TESTÉ LETT és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
"

A másik megközelítés Krisztus testére:

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 12. fejezet
"
12
Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is.
13
Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
14
Mert a test sem egy tag, hanem sok.
15
Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
16
És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
17
Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?
18
Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta.
19
Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?
20
Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.
21
Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.
22
Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:
23
És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;
24
Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,
25
Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.
26
És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.
27
Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.
"

Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.

Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra és az okkult ceremóniákra utalt.
Hanem azt jelenti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet
"
12
Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
13
Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.
14
Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.
"

A vér a szövetséggel hozható kapcsolatba. Amikor isszuk Jézus vérét, akkor szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk. Egy az atyánk, eggyé leszünk véle...

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
"
3
És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;
4
És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
"

Lelki eledel tehát az Íge, a tanítás, Krisztussal és Jézussal azonosuluás szellemben a Szenlélek segítségével.

Mivel bizonyítom az állításaimat?
Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni azt, hogy együk és igyuk Jézust. Jézus azt szerette volna, hogy kannibálok legyünk vagy lakomázzunk? A matéria lenne maga az élet? Valami megfoghatatlan erő, amit csak a papok szolgáltathatnak?
Nem logikusabb, hogy azt szeretné, hogy kövessük Istent és becslüetes, jó szívű emberek legyünk?

A kenyér és bor megosztását még úgy is lehetne értelmezni, hogy osszuk meg egymással az ételünket és italunkat. Ne legyeünk irigyek és segítsük egymást.
Sokkal normálisabb magyarázatok!

Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....
Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.
Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?

A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"
31
És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.
32
Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.
33
És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.
34
És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.
35
Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
36
Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
37
Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
38
Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.

Ha még nem volt elég:
Itt elolvashatjátok, hogy Jézus szeretné ha bennünk lenne és mi ő benne, mint ő és az atya egymásban. (ennék a testét és innánk a vérét, azonosulnánk az Ígével)

Kiemelt rész az utolsóból:
"
21
Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
22
És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:
23
Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.
24
Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.
25
Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;
26
És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."
"

"
6
Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.
7
Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:
8
Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.
"

"
11
És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
"

Isten azonosulást szeretne, hogy kövessük őt!

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
15
Mint okosokhoz szólok, ítéljétek meg ti, amit mondok.
16
A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?
17
Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk.

Ezt akarja Isten:

A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
13
Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:
14
És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.
"

11

Valóban létezik és létezett isten és sátán?

A sátán már elpusztíthatta volna a földet, vagy a fél népességet kiírthatta volna, ha a sátánisták erre kérték volna. Biztos volt már pedig ilyen alkalom számtalanszor.

De nem történt semmi. Itt csak az emberek munkálkodnak, az emberi kéz dolgozik. A hittel irányítják az embereket. És rajtuk áll, melyik irányba.

Az mellékes, amit a tv-kben művelnek a jósok, és médiumok. Az gyalázat, ahogy az embereket átverik.

Ha isten létezne, akkor az afrikai gyerekek, emberek is boldogabban élhetnének, nem nyomorban. A vöröskereszt, szeretetszolgálat isten nevében cselekszik. Holott számtalan ember isten nélkül is össze tudna fogni, hogy segítsenek. Ehhez nem kell isten.

Csodák nem léteznek, hogy egy sziklából hirtelen kinő egy virág, ami sohasem volt öntözve. Véletlenek és egybeesések vannak. Ha véletlen találkozunk valakivel, vagy ugyanakkor érkezünk valahova, ahova a másik.

12

Hol van Budapesten és környékén olyan templom ahova bármikor be lehet menni?

Tehát nem csak misekor. Napközben beszeretnék menni imádkozni. Vagy nincs ilyen? Csak misekor lehet bemenni ?

3

Muszlimok! Hogyan imádkozik naponta5-ször az a muszlim aki a sarkkörön túl lakik. Hiszen a nyáron több hétig nem megy le a nap, télen meg több hétig nem kel fel?

A muszlim imák idejét a nap állásából kell meghatározni, így előfordulhat az a jelenség, hogy az alacsonyabb szélességi körön - azonos relatív időszakban - többet imádkoznak, mint a magasabb szélességi körön lakók?

5

A zsidók miért ölették meg Jézust, miért nem hisznek benne pont csak épp ők nem?

Arra tudok gondolni hogy mivel megfedte a papokat jogosan, ezért azok veszélyként tekintettek rá.
Vagy esetleg mert féltették a kollektív kiválasztottságukat, amit az újszövetség eltörölt?
Pont a büszke zsidók nem éltek avval a lehetőséggel hogy közéjük született meg a megváltó?
Õket ismerve teljesen logikus lenne azt állítaniuk hogy Isten fia is zsidónak született, így ők a kiválasztottak az Isten szemében, vagyis felsőbbrendűek.
Még a próféciájukba is teljesen beleillett volna.
Ehelyett mégsem? Pedig jó kis biznisz lehetett volna ez nekik ha elismerik, és mondjuk átköltik a mondanivalóját egy kicsit úgy hogy hasznuk legyen belőle.

Ehelyett hagyták ezt a világra szóló óriási lehetőséget elúszni? Ha akárki más a világon tud hinni Jézusban, akkor arra gondolok hogy a zsidók csak dacból nem.

16

Mi van akkor, ha rosszul választunk?

Azt mondják,hogy a házasság szent és sérthetetlen és amit Isten egybekötött ember szét ne válassza. De mi van akkor,ha rossz emberrel kötöttük össze az életünket és alapítottunk családot? Erre mit mond Isten,a Biblia?

18

Keresztény hívő emberek ti hisztek a rontásban? Mit tehetnék ellene?

Borzalmas dolgok történnek mostanában velem és nem tudom mit tehetnék ellene.Jósokat nem akarok felkeresni mivel megtértem meg minden de sajna nem tudom a balszerencsét megfékezni az életemben.Bármit tervezek semmi semmi nem sikerül.Küldhettek bibliai utalásokat a rontásról..

4

Mit jelent az emberiség emelkedése, ill. felemelése?

Honnan tudhatja az ember, hogy amin dolgozik, azzal az emelkedést vagy süllyedést szolgálja? Mit jelent pontosan a fejlődés: technikai, anyagi, észbeli, szellemi? Ha felhalmozok a házamba tíz tonna szotyihéjat, mennyiségileg az is gyarapodást jelent, de minőségileg nem. (Oké, ez hülye példa volt. :)) De hogyan lehetne definiálni, hogy mi az, ami minőségileg előbbre viszi a világot? Merre van az az előbbre? Biztos, hogy ma magasabb szinten állunk, mint régebben? Pl az ókori görögöknél? Ha igen, miben? Oké, van facebook meg iphone, de számít ez valamit? Vagy ezekre a találmányokra nem megvetőn kell nézni, hanem mint az emberiség észbeli képességeinek bizonyítékaira, gyümölcseire? (Azaz nem a felhasználók szemszögéből nézni, hogy mennyi káros "mellékhatásuk" lehet, meg hülyeségekre használják, hanem a feltalálók szemszögéből, tehát az utat nézni, amit bejártak addig, amig eljutottak odáig, hogy képesek legyenek létrehozni ilyen technológiákat?) Elnézést, sok lett a kérdés.

2

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!