Találatok a következő kifejezésre: Milyen szentek földi gyönyörökkel övezett (1 db)

Milyen szentek azok, akiket földi gyönyörökkel övezett papok nevezni ki szenté, és semmiben nem különböznek sok esetben, azoktól akiket kiátkoznak?

Legjobb válasz: Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.

Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.
A szentek azok, akiket Jézus vére megszentel. Nem kinevezés kérdése.
KIK A SZENTEK? Válasz: Tágabb értelemben szentek azok az emberek, akik Isten barátságában haltak meg és üdvözültek. Kifejezetten szentként tiszteli (szentté avatja) az Egyház azokat, akik minden keresztény erényt birtokoltak, és legalább egyet hõsies fokban gyakoroltak. Magyarázat: A szentség emberre is alkalmazható fogalom, s ez a teremtõ Isten szentségét nem sérti. A szent emberek nyilvános tisztelete helyes, mindamellett, hogy az imádat tárgya kizárólagosan, a vallási kultusz tárgya elsõdlegesen az Isten. Vagyis úgy tisztelni és szeretni egy teremtményt, a hódolat és alávetettség olyan fokával közelíteni egy emberhez, mint a teremtõ Istenhez, súlyos bûn, szentségtörés és bálványimádás. Azonban minden embernek kijár a tisztelet, éppen azért, mert az ember „Isten képmása”. Azoknak az embereknek, akik sokakat Istenhez vezettek, és írásaik, életük (imáik) által ma is vezetnek, vallásos tiszteletet adunk. Ennek indoka, hogy Istenhez fokozottan kapcsolódnak. Õket szenteknek nevezzük, mert Isten szentségét megragadhatóvá teszik. Abszolút értelemben csak Isten szent. Minden más valami és valaki annyiban szent, amennyiben hozzá tartozik (Biblia, Egyház, szentek). Tiszteletet is annyiban adunk nekik, amennyiben az Isten világával összefonódtak, vagyis leszûkített értelemben „szentek.” (A Bibliát is megcsókoljuk és a szentek ereklyéit is, s tesszük ezt anélkül, hogy Istennek hinnénk akár a papírt, akár a csontot. A tisztelet jelét adjuk mégis, mert ezek a dolgok intenzíven Istenre és az Õ parancsaira emlékeztetnek, és a természetfeletti miliõbe kapcsolnak bennünket.) Ezek alapján tehát összefoglalóan: Istennek imádat (cultus latriæ) jár. A szenteknek tisztelet (cultus duliæ) illeti. Az Egyház ui. éppen azért avat szentté valakit (kanonizál - „oltárra emel”), mert életének példája másokat is Krisztus komolyabb követésére sarkall. Egy szent élete ui. nem más, mint aktualizált evangélium. Minden szent egy-egy sajátos helyzetben, korban és életállapotban mutatta meg mit is jelent az Evangélium a maga teljes erejében, s ez igaz akkor is, ha olykor emberi gyengeségeket is felfedezhetünk a szentekben. (Ez még inkább bátorító: „Ha õk szentek, Isten barátai lehettek, mi azok lehetünk.”) Ezért állítjuk, hogy minden szentben a Szentháromság egy Istent tiszteljük, s így minden vallásos jellegû kultusz, közvetlenül vagy közvetve Istennek szól. Az imádság szó, melyet a szentekkel kapcsolatban használunk, valóban félrevezetõ lehet. Azonban tudni kell, hogy a szentekhez intézett imák csak analóg értelemben vett imák. Annyiban imák, hogy a természetfeletti világhoz címzett üzenetek. Módjuk, jellegük, módszerük az Istenhez intézett imához hasonló, de mondanivalójuk, megfogalmazásuk és különösen is a hódoló alázat foka felismerhetõen különbözik tõle. Igazolás: A Szentírás is ismeri a szentség emberre való alkalmazását: „Bár csak egy (ti. Isten), mindent megtehet, s jóllehet magában marad, megújítja a mindenséget. Nemzedékrõl nemzedékre betér a szent lelkekbe, így formálja meg Isten barátait és a prófétákat” (Bölcs 7, 27). Szt. Pál apostol is szenteknek nevezi azokat, akik teljesen átadták magukat a jézusi tanításnak, vagyis bûnbánatot tartva komoly keresztények: „Néhányan bizony ilyenek (ti. a szentpáli bûnkatalógust kimerítõ bûnösök) voltatok, de megtisztultatok, szentek lettetek, és megigazultatok Urunk, Jézus Krisztus nevében, Istenünk Lelke által” (1 Kor 6, 11). Az Ó- és az Újszövetség összesen nyolcvannégy helyen alkalmazza a szent szót emberekre. Ez túl sok a véletlen elszólás, a rossz fordítás, a késõbbi betoldás vagy a téves értelmezés feltételezéséhez. A Biblia szintén ismeri a „szent” szó sokrétû (analóg) felhasználást, vagyis a szentség olyan értelmét, hogy szent az, ami a Szenthez kapcsolódik, akár áttételesen is: „Köszöntsétek egymást szent csókkal! A szentek mind köszöntenek titeket” (2 Kor 13, 12).


Hasonló válaszok

A kérdés szövege Válaszok száma

Vallásos hívők, ti is lemondanátok az alapvető emberi jogaitokról vallási-hitbéli okokból?

Sajnálattal veszem észre, hogy a nyugati világban egyre többen mondanának le, s?t mondanak le azokról a jogaikról, amit évszázadok alatt vívtak ki eleink.

8

A "mennybe-juttatók" miért nem pozitív szereplők a vallásokban?

Ha meghal valaki és megfelel? életet élt, akkor a mennybe jut, ez világos. De aki az ? életét elvette, (tehát a gyilkosa) juttatta oda, azaz neki (is) köszönheti az áldozata a mennybejutást.

13

Baj, ha egy oroszlánhoz imádkozom?

Egy n?stény oroszlánhoz.

25

Jézus létező személy volt, van bizonyíték rá, mivel magyarázható, hogy eltűnt a sírból, szigorúan ateista szempontból kérdezem?

Szerintem létezett, de egyszer? ember volt, mint én, a kommentel?k, viszont a holtest elt?nésér?l nem tudok sokat, valami bizonyíték? Nem vagyok vallásos, szóval nem kérek a mesékb?l.

30

Miért nem tudják elfogadni a homoszexualitásomról a vallásos adventisták pünkösdi-karizmatikusok, jehova tanúi hogy ez nem szadista hajlam hanem egy ugyan olyan csodálatos és építő vágy amilyen a heteroszexuálitás?

48

Ha a tudas fajanak gyumolcse bun. A tudas bun? Vagy csak az amit a tudas ad?

10

Aki ateista, az miben hisz? Miben bízik? Miben remél? Mi a kapaszkodója az életben?

Mindenkinek hinnie kell valamiben. Ha mást nem, saját magában. csak kíváncsi vagyok mások véleményére is.

30

Kinek mi a véleménye?

(Malakiás 2:1, 2) 2 „Most pedig nektek szól ez a parancsolat, ti papok. 2 Ha nem hallgattok rá, és meg nem szívlelitek, hogy dics?séget adjatok az én nevemnek — —, akkor rátok küldöm az átkot, és megátkozom áldásaitokat. Már meg is átkoztam, mivel nem szívlelitek meg.”

7

Okozhat komolyabb gondot a vallások erősödése az emberiség fejlődésében?

Úgy vettem észre, hogy kezd kifújni a felvilágosodás eszméje, és egyre többen fordulnak az ellenkez? irányba.

25

"Lezuhanó repülőn nincsenek ateisták" Ezt az idézetet fejtegetném lentebb, írjátok le ti is a véleményeteket! (? )

Én magam cáfolnám ezt. Ugyan még nem voltam lezuhanó repül?n (szerencsére) de ha visszagondolok bármilyen krízis helyzetre, sose jutott eszembe semmilyen természetfeletti er?. Azért nem, mert nincsenek vele kapcsolatos érzéseim. Ateista családban n?ttem fel, sosem volt tiltva t?lem a dolog, ha akartam járhattam volna hittanra, meg is lettem kérdezve, hogy akarok e? Meg mutatták hol a templom, mint a városunk egy szép építménye, ismerem a "híresebb" bibliai történeteket is, de annyit jelent nekem mindez, mint minden más vallás, vagy kultúra. Voltam már nagyon nehéz helyzetben, de még sosem jutott eszembe Isten. Nem rég akadtam rá erre az idézetre.

15

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!