Találatok a következő kifejezésre: Milyen szentek földi gyönyörökkel (1 db)

Milyen szentek azok, akiket földi gyönyörökkel övezett papok nevezni ki szenté, és semmiben nem különböznek sok esetben, azoktól akiket kiátkoznak?

Legjobb válasz: Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.

Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.
A szentek azok, akiket Jézus vére megszentel. Nem kinevezés kérdése.
KIK A SZENTEK? Válasz: Tágabb értelemben szentek azok az emberek, akik Isten barátságában haltak meg és üdvözültek. Kifejezetten szentként tiszteli (szentté avatja) az Egyház azokat, akik minden keresztény erényt birtokoltak, és legalább egyet hõsies fokban gyakoroltak. Magyarázat: A szentség emberre is alkalmazható fogalom, s ez a teremtõ Isten szentségét nem sérti. A szent emberek nyilvános tisztelete helyes, mindamellett, hogy az imádat tárgya kizárólagosan, a vallási kultusz tárgya elsõdlegesen az Isten. Vagyis úgy tisztelni és szeretni egy teremtményt, a hódolat és alávetettség olyan fokával közelíteni egy emberhez, mint a teremtõ Istenhez, súlyos bûn, szentségtörés és bálványimádás. Azonban minden embernek kijár a tisztelet, éppen azért, mert az ember „Isten képmása”. Azoknak az embereknek, akik sokakat Istenhez vezettek, és írásaik, életük (imáik) által ma is vezetnek, vallásos tiszteletet adunk. Ennek indoka, hogy Istenhez fokozottan kapcsolódnak. Õket szenteknek nevezzük, mert Isten szentségét megragadhatóvá teszik. Abszolút értelemben csak Isten szent. Minden más valami és valaki annyiban szent, amennyiben hozzá tartozik (Biblia, Egyház, szentek). Tiszteletet is annyiban adunk nekik, amennyiben az Isten világával összefonódtak, vagyis leszûkített értelemben „szentek.” (A Bibliát is megcsókoljuk és a szentek ereklyéit is, s tesszük ezt anélkül, hogy Istennek hinnénk akár a papírt, akár a csontot. A tisztelet jelét adjuk mégis, mert ezek a dolgok intenzíven Istenre és az Õ parancsaira emlékeztetnek, és a természetfeletti miliõbe kapcsolnak bennünket.) Ezek alapján tehát összefoglalóan: Istennek imádat (cultus latriæ) jár. A szenteknek tisztelet (cultus duliæ) illeti. Az Egyház ui. éppen azért avat szentté valakit (kanonizál - „oltárra emel”), mert életének példája másokat is Krisztus komolyabb követésére sarkall. Egy szent élete ui. nem más, mint aktualizált evangélium. Minden szent egy-egy sajátos helyzetben, korban és életállapotban mutatta meg mit is jelent az Evangélium a maga teljes erejében, s ez igaz akkor is, ha olykor emberi gyengeségeket is felfedezhetünk a szentekben. (Ez még inkább bátorító: „Ha õk szentek, Isten barátai lehettek, mi azok lehetünk.”) Ezért állítjuk, hogy minden szentben a Szentháromság egy Istent tiszteljük, s így minden vallásos jellegû kultusz, közvetlenül vagy közvetve Istennek szól. Az imádság szó, melyet a szentekkel kapcsolatban használunk, valóban félrevezetõ lehet. Azonban tudni kell, hogy a szentekhez intézett imák csak analóg értelemben vett imák. Annyiban imák, hogy a természetfeletti világhoz címzett üzenetek. Módjuk, jellegük, módszerük az Istenhez intézett imához hasonló, de mondanivalójuk, megfogalmazásuk és különösen is a hódoló alázat foka felismerhetõen különbözik tõle. Igazolás: A Szentírás is ismeri a szentség emberre való alkalmazását: „Bár csak egy (ti. Isten), mindent megtehet, s jóllehet magában marad, megújítja a mindenséget. Nemzedékrõl nemzedékre betér a szent lelkekbe, így formálja meg Isten barátait és a prófétákat” (Bölcs 7, 27). Szt. Pál apostol is szenteknek nevezi azokat, akik teljesen átadták magukat a jézusi tanításnak, vagyis bûnbánatot tartva komoly keresztények: „Néhányan bizony ilyenek (ti. a szentpáli bûnkatalógust kimerítõ bûnösök) voltatok, de megtisztultatok, szentek lettetek, és megigazultatok Urunk, Jézus Krisztus nevében, Istenünk Lelke által” (1 Kor 6, 11). Az Ó- és az Újszövetség összesen nyolcvannégy helyen alkalmazza a szent szót emberekre. Ez túl sok a véletlen elszólás, a rossz fordítás, a késõbbi betoldás vagy a téves értelmezés feltételezéséhez. A Biblia szintén ismeri a „szent” szó sokrétû (analóg) felhasználást, vagyis a szentség olyan értelmét, hogy szent az, ami a Szenthez kapcsolódik, akár áttételesen is: „Köszöntsétek egymást szent csókkal! A szentek mind köszöntenek titeket” (2 Kor 13, 12).


Hasonló válaszok

A kérdés szövege Válaszok száma

A Biblia leírja Jézus családfáját a Máté és Lukács ev. -nak az elején. Ez a kettő nem azonos. Akkor melyik az igazi?

Csak embernek van családfája,nem?

2

Ha Jézus valóban egy isteni személy, akkor miért nem mondott semmi konkrétat a világegyetemről (pl. arról, hogy a Föld a Nap körül kering, vagy, hogy a Nap egy teljesen átlagos csillag a Galaxisban)?

Szerintem ha valóban isteni személy lett volna, akkor több mindent mondott volna a természetről, a világegyetemről,a tudományról. Szerintem Jézusnak fogalma sem volt arról, hogy a Föld a Nap körül kering. Lehet, hogy a korához képest művelt ember volt, de semmikép sem volt Isten fia. "Az a tény, hogy a Biblia szinte semmit sem előlegez meg a modern tudományból, engem megerősít abban, hogy nem lehet isteni eredetű."

16

Tudnátok segíteni? Nagyon kéne. Hívők válaszát nem kérném.

Kiléptem a szektából. A biblia nem igaz, isten és krisztus sem létezik. Ez volt az ok.

Mindig élet vidám voltam. De most magányosan érzem magam. Sokszor csak bámulok akár órák hosszát is előre és belül a poklot élem meg.

18/f

20

Ateisták, tudtátok hogy nehéz kereszténynek lenni?

Csomószor mondjátok hogy mennyi hibát követünk el, figyeltek minden lépésünkre, pedig tudhatnátok hogy nagyon nehéz a Biblia minden szabályát betartani.

13

Ezzel mi a helyzet?

http://1010101010f.wordpress.com/inception-az-emberiseg-ered..

Jó tudom,hogy nem lehet igaz,de amikor valamitől nagyon tiltanak azt okkal teszék és lehet,hogy z igazságot hallgatják el.
Földönkívüliekben és általuk való teremtésben én sem hiszek.
De a sok különböző kultúrában megjelenő hasonlóság azért furcsa.

5

Hogy lehetnek a vallásos emberek ennyire arrogánsak?

Először is engem eléggé idegesít, hogy ha valaki egy súlyos betegségből felépül, azt egyből csodának nevezik, és Istennek tulajdonítják, pedig nem Isten műtötte őket, nem isten gyógyította meg őket, és nem is az imáknak köszönhetően épült fel az illető. Szerintem Isten nem létezik, de tegyük fel, hogy nincs igazam. Miért olyan egoisták az emberek, hogy is fordulhat meg az ő fejükben, hogy ők most megérdemlik Isten segítségét? Miért gondolják, hogy csak azért mert nekik most épp sz*r, ezért Isten majd éppen őneki a 7 milliárd emberből segíteni fog. Miért is avatkozna bele, hisz szabad akaratot adott? Te szúrtad el az életed, vagy ha mégsem, akkor pedig biztos, hogy okkal szenvedsz és halsz meg.

Sokak szerint minden jó Istentől eredeztethető, minden rossz pedig a sátántól/emberi egó/bűn, pedig ha bele gondolsz, akkor Isten alfa és omega, ő teremtett mindent, tehát a sátánt és bűnöket is ő hozta létre, ergo tőle ered minden rossz is. És Isten biztos okkal hozta létre őket, tehát a te vagy akárki szenvedése is egy terv része kell, hogy legyen, hisz feltételezem, hogy Isten mindent eltervez, még ha szabad akaratot is adott. Na már most miért gondolod, hogy te miattad majd ő megváltoztatja a tervét? Hogy téged most megment, csak azért, mert fohászkodsz. Persze te hiszed, hogy Isten jó, de ha ő alfa és omega, tehát mindent ő teremtett, és mindent úgy teremtett, ahogy van, akkor ő hozta létre azt a világot, ami tele van bűnnel, a gonoszságalt és szenvedéssel, és mivel mindenható ne mondjátok, hogy nem lehetett volna minden másképp, ő akarta azt, hogy együnk az almából, mivel ő hozott létre minket, ő hozta létre a fát (és hát minek hozta volna létre, ha nem azért, hogy valaki egyen belőle), és a sátán is Isten teremtménye, ami rá vett minket erre a gaztettre. Tehát mi mind egy terv része vagyunk, hogy gondoljátok azt, hogy a mi kedvünkért, majd Isten változtat rajta? Csak is miattad?

Isten szabad akaratot adott és ráadásul van egy terve, minek avatkozna bele az életünkbe?

21

A kereszténység "mindent megbocsátó" üzenete, szellemisége nem tette padlóra az európai jogrendszert?

Ez alatt azt értem,hogy ha alapnak a Római jogra épül minden,ill. a köré,akkor,hogy lehet ennyire leépíteni az emberi értéket,hogy az áldozatnak nincs annyi emberi értéke,amennyi természetszerűen illeti,nem történik a jog által kiegyenlítődés. Egy bizonyított gyilkosnak több emberi értéke van,több joga van a létezéshez,mint az áldozatának. Ha a Római jogra épül a jogrend,akkor ebben is úgy kell eljárni,mint ott,ahonnan ez származik. A halálbüntetés eltörlése nem valamiféle "kannibalizmus" eltörlése,henem egy értelmetlen megbocsácsátási aspektus beemelése oda,ahol nincs helye. Ilyen értelemben a kereszténység megrontotta a jogot.

9

Ha valóban Ádám és Éva bűne miatt van betegség a földön, akkor Jézus miért mondja Jn.9-ben a vak emberről, hogy nem ő vétkezett, és a szülei sem, hanem Isten tetteinek kell nyilvánvalóvá válniuk rajta?

7

Ha Isten betegségekkel és "korai" halállal büntette az embereket Ádám miatt, akkor az állatok is miért betegek? Az ember nem fertőzhette meg őket, hiszen sok vírus több millió éves, azaz az emberiség előtti.

9

Ha a sátán nem létezne, akkor a keresztény vallás alapjaiban omlana össze?

Megfigyeltem, hogy itt a GYK-n a hívők legnagyobb ütőkártyája a sátán. A sátánnal minden ellentmondást ki lehet magyarázni. Pl:
Azért van ennyi vallás a világon, mert a sátán így vezeti félre az embereket.
A sátán miatt van bűn a világon.
A sátánnak köszönhető minden rossz... stb.
Tehát szerintem a keresztények nagyon is "hálásak lehetnek neki", mert így elég egyszerűen ki lehet magyarázni a vallás ellentmondásait.
Ti mit gondoltok erről?

45

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!