Találatok a következő kifejezésre: Milyen szentek földi (1 db)

Milyen szentek azok, akiket földi gyönyörökkel övezett papok nevezni ki szenté, és semmiben nem különböznek sok esetben, azoktól akiket kiátkoznak?

Legjobb válasz: Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.

Az emberek lehetnek szentek, mert a Szent szó azt jelenti: tiszta, makulátlan. A kérdés, hogy az egyház képviselõi valóban a papok-e, vagy csak mivel már a hatalmuk régmúltba nyúlik vissza, senki nem kérdõjelezi meg, hogy õk-e az Anyaszentegyház képviselõi?! Utána kell nézni a történelmi feljegyzéseknek, hogy mit tanított a római vallás, amibõl a Római Katolicizmus ered, és alapigazságokra lehet rátalálni. Az igazságok megtalálásához elengedhetetlen a becsületesség, a szellemi éhség és az alázat.
A szentek azok, akiket Jézus vére megszentel. Nem kinevezés kérdése.
KIK A SZENTEK? Válasz: Tágabb értelemben szentek azok az emberek, akik Isten barátságában haltak meg és üdvözültek. Kifejezetten szentként tiszteli (szentté avatja) az Egyház azokat, akik minden keresztény erényt birtokoltak, és legalább egyet hõsies fokban gyakoroltak. Magyarázat: A szentség emberre is alkalmazható fogalom, s ez a teremtõ Isten szentségét nem sérti. A szent emberek nyilvános tisztelete helyes, mindamellett, hogy az imádat tárgya kizárólagosan, a vallási kultusz tárgya elsõdlegesen az Isten. Vagyis úgy tisztelni és szeretni egy teremtményt, a hódolat és alávetettség olyan fokával közelíteni egy emberhez, mint a teremtõ Istenhez, súlyos bûn, szentségtörés és bálványimádás. Azonban minden embernek kijár a tisztelet, éppen azért, mert az ember „Isten képmása”. Azoknak az embereknek, akik sokakat Istenhez vezettek, és írásaik, életük (imáik) által ma is vezetnek, vallásos tiszteletet adunk. Ennek indoka, hogy Istenhez fokozottan kapcsolódnak. Õket szenteknek nevezzük, mert Isten szentségét megragadhatóvá teszik. Abszolút értelemben csak Isten szent. Minden más valami és valaki annyiban szent, amennyiben hozzá tartozik (Biblia, Egyház, szentek). Tiszteletet is annyiban adunk nekik, amennyiben az Isten világával összefonódtak, vagyis leszûkített értelemben „szentek.” (A Bibliát is megcsókoljuk és a szentek ereklyéit is, s tesszük ezt anélkül, hogy Istennek hinnénk akár a papírt, akár a csontot. A tisztelet jelét adjuk mégis, mert ezek a dolgok intenzíven Istenre és az Õ parancsaira emlékeztetnek, és a természetfeletti miliõbe kapcsolnak bennünket.) Ezek alapján tehát összefoglalóan: Istennek imádat (cultus latriæ) jár. A szenteknek tisztelet (cultus duliæ) illeti. Az Egyház ui. éppen azért avat szentté valakit (kanonizál - „oltárra emel”), mert életének példája másokat is Krisztus komolyabb követésére sarkall. Egy szent élete ui. nem más, mint aktualizált evangélium. Minden szent egy-egy sajátos helyzetben, korban és életállapotban mutatta meg mit is jelent az Evangélium a maga teljes erejében, s ez igaz akkor is, ha olykor emberi gyengeségeket is felfedezhetünk a szentekben. (Ez még inkább bátorító: „Ha õk szentek, Isten barátai lehettek, mi azok lehetünk.”) Ezért állítjuk, hogy minden szentben a Szentháromság egy Istent tiszteljük, s így minden vallásos jellegû kultusz, közvetlenül vagy közvetve Istennek szól. Az imádság szó, melyet a szentekkel kapcsolatban használunk, valóban félrevezetõ lehet. Azonban tudni kell, hogy a szentekhez intézett imák csak analóg értelemben vett imák. Annyiban imák, hogy a természetfeletti világhoz címzett üzenetek. Módjuk, jellegük, módszerük az Istenhez intézett imához hasonló, de mondanivalójuk, megfogalmazásuk és különösen is a hódoló alázat foka felismerhetõen különbözik tõle. Igazolás: A Szentírás is ismeri a szentség emberre való alkalmazását: „Bár csak egy (ti. Isten), mindent megtehet, s jóllehet magában marad, megújítja a mindenséget. Nemzedékrõl nemzedékre betér a szent lelkekbe, így formálja meg Isten barátait és a prófétákat” (Bölcs 7, 27). Szt. Pál apostol is szenteknek nevezi azokat, akik teljesen átadták magukat a jézusi tanításnak, vagyis bûnbánatot tartva komoly keresztények: „Néhányan bizony ilyenek (ti. a szentpáli bûnkatalógust kimerítõ bûnösök) voltatok, de megtisztultatok, szentek lettetek, és megigazultatok Urunk, Jézus Krisztus nevében, Istenünk Lelke által” (1 Kor 6, 11). Az Ó- és az Újszövetség összesen nyolcvannégy helyen alkalmazza a szent szót emberekre. Ez túl sok a véletlen elszólás, a rossz fordítás, a késõbbi betoldás vagy a téves értelmezés feltételezéséhez. A Biblia szintén ismeri a „szent” szó sokrétû (analóg) felhasználást, vagyis a szentség olyan értelmét, hogy szent az, ami a Szenthez kapcsolódik, akár áttételesen is: „Köszöntsétek egymást szent csókkal! A szentek mind köszöntenek titeket” (2 Kor 13, 12).


Hasonló válaszok

A kérdés szövege Válaszok száma

Egy református lelkésznek mennyi a fizetése?

5

Mi a véleményetek az Iszlám vallásról?

23

Miért hiszik nagyon sokan azt hogy a lélek halhatatlan?

88

A vallás a mai napig az egyik fő konfliktus forrás a világban, mindig képes akár háborut is kirobbantani! Az egyházak, miért nem képesek elfogadni más világnézetét, főleg, ha az is a jó cselekedeteket támogatja?

Persze az egyéni emberekben is ott a felel?ség,mert vannak akik agymosotkènt járnak és fanatikusan téritenek. Ezzel is provokàlják a konfliktust!

11

Manapság van e valami érték a vallásban?

Nem hiszek istenben. Válaszoltam már többször, néha egészen keményen. Azután elgondolkodtam, hiszen a keresztény hit a múltunk, történelmünk. A mai napig jelen van szokásainkban, hagyományainkban, erkölcsünkben, értékíteleteinkben s?t, talán még a törvényeinkben is. Sokat köszönhetnek neki a m?vészetek, annyira uralkodó volt régen, hogy alig lehet valamit találni, aminek vallási vonatkozása ne lenne.

19

Miért kényszerítik bele az iskolásokat a hitbe?

A mi sulinkat is átvette az egyház és most mindenkibe bele akarják verni a katolikus vallást. -.-

27

A skizofrénia összeköthető a hittel?

Olvastam a skizofréniáról és meglep? hasonlatosságot mutat a hív? vagy egyes szentek megnyilvánulásával. Tehát mondhatjuk-e a nagyon nagy hit?ekre, hogy elrugaszkodtak a realitástól és betegek? És akinek angyal jelenik meg, tuti a zártosztályon találja magát.

21

Aki kereszténynek vallja magát és dohányzik, hogy mondhatja azt, hogy szereti a felebarátját, mint Önmagát, mikor saját magát sem szereti?

31

Léo Taxil : "Jézus élete" c. könyv megvan online?

A "szórakoztató biblia" -t t már olvastam

16

Most akkor szabad akarat van, vagy mindentudó-mindenható isten? Mert a kettő együtt nem megy.

Ha ugyanis isten mindentudó, akkor azt is tudja, hogy ki mikor mit fog tenni, dönteni, gondolni, mondani, stb. - és mivel mindenható, ezért már a kezdet kezdetén tudta mindezt el?re, a vég végezetéig mindenkir?l, le a legapróbb részletekig, és ennek ismeretében, szánt szándékkal teremtette a világot éppen úgy, hogy éppen azt az utat járja be, amelyiket. Vagyis el?re eldöntött mindent helyettünk, teljes a determináltság, a "szabad akarat" pedig nem több egy üres frázisnál. Ebben az esetben pedig a "Sátán lázadása", "b?nbeesés" és más hasonlók is értelmezhetetlenek, mivel ezek is mind az isteni akarat és terv részei. Elvégre ha nem akarta volna, akkor máshogy csinálja a dolgokat.

51

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!