Találatok a következő kifejezésre: Mi az számítógépes (50 db)

A videokártyára gondolsz?
A kérdező hozzászólása: Nem van egy Játékkártyának nevezett számítógép alkatrész és nem tudom, hogy mire való!
Szerintem arra jó hogy a jobb játékokat vigye a gép
Ha jól gondolom, az nem alkatrész, hanem egyfajta feltöltõkártya, amit pénzért kapni, és a rajta lévõ kóddal neten megosztható játékokkal lehet játszani X napig.

Mi az oka, hogy nem sikerült eddig az embernek olyan számítógépes program létrehozása, ami képes önállóan saját magát fejlesztenie és öntudatára ébrednie?

Legjobb válasz: Mert az önfejlesztés sem elterjedt képesség (felismerni saját hibáidat/hiányosságaidat, és azon javítani/változtatni), és az öntudatra ébredés pedig még magának az embernek sem sikerült...

Mert az önfejlesztés sem elterjedt képesség (felismerni saját hibáidat/hiányosságaidat, és azon javítani/változtatni), és az öntudatra ébredés pedig még magának az embernek sem sikerült...
Amire programot akarunk írni, annak tudnunk kell a pontos mûködését, annak feltételeit. Na ezt nem tudjuk.
#16: Igen, viszont valószínûleg pont az a káoszelem hiányzik, ami még az agyban sem ismert, mármint apontos mûködése. Valahogy ez szül randomban olyan kapcsolatokat, asszociációkat, ami az agy kreativitását, újat teremtõ képességét adja. Ezt próbálják most modellezni, de elég gyerekcipõben járunk. MÉG. De ahogy a számítástechnika fejlõdik, fene tudja, lehet hogy csak 50 év múlva lesz eredmény, de lehet, hogy holnap.
wadmalac, a számítógép csak akkor determinisztikus, ha determinisztikus programot akarsz írni rá. Sok algoritmus, optimalizáló algoritmus, vagy mesterséges intelligencia, neurális háló sztochasztikusan mûködik. A szükséges véletlent persze egy determinisztikus véletlenszám generáló algoritmus adja, ami adott számból determinisztikusan generálja a következõ számot, de ha ez az adott szám például az aktuális idõbõl generál, akkor máris sztochasztikus a dolog.
Pillanatnyilag a számítógépeink mûködése determinisztikus. A nagy különbség az agy mûködésében jelenlévõ jelentõs kaotikus tényezõben lehet. Éppen ezen folynak most a leghaladóbb agymodell-kísérletek.
Mert az alkotás képességét nem tudtuk, talán nem is tudjuk neki átadni. A gép csak a beletáplált, vagy a neki engedélyezett keresõtartományban fellelhetõ információkkal tud gazdálkodni, azokat tudja, amúgy igen hatékonyan rendszerezni és felhasználni, de újat alkotni nem képes a meglévõ információkat. Valamint nem képes arra amire az ember, ha nem tud valamit, akkor megkérdezi valaki mástól. Vagy birtokában, van az információnak vagy nincs. Jelen tudásunk szerint az önálló gondolkodásra nem lehet kényszeríteni valakit, nemhogy valamit.
A gép sose tud "öntudatra" ébredni, csak a scifi-filmekben. A gép mindig csak programot követ, mégha képes is önszabályzó programra, akkoris csak programot követ. Az öntudat programon-kívüliséget jelent, önállóságot. Erre a gép képtelen.
#11: Az evolúció támadására ott van a nagy kupac kreacionista fórum. Mellesleg mindben bukta a vége a kreacionisták oldalán, szóval az evolúciót tagadni személyes jogod, csak nincs igazad, legalábbis a tudomány mai állása szerint. "egy bizonyos pontosságú szerszámmal-géppel csak önmagánál kisebb pontosságú szerszámot-gépet lehet létrehozni" Ez volt az idézet. És ez nem igaz. Az, amit te állítasz, az tagadná nem csak az evolúciót, de a csillagok, naprendszerek, bolygók, az egész világ kialakulását. Azt hiszem, van épp elég bizonyíték arra, hogy a világ egész keletkezése az egyszerûbb struktúráktól épphogy a bonyolultabbak felé mutat. :)
"Én ott helyben megkérdeztem, akkor hogyan jutottunk el a kõbaltától a CNC forgácsoló gépekig? :) " Úgy kedves barátom, hogy a CNC forgácsolót nem a kõbalta készítette, hanem ez ember... Értelmezni kéne a kérdést. Másrészrõl az evolúció már kezdetektõl ingatag lábakon áll, mert sok dologra nem tud választ adni, például a DNS-re.
Szerintem ez addig nem fog megtörténni, amíg azt sem tudjuk igazán, hogy az emberi agy pontosan hogy mûködik, mik a lélek rejtelmei, stb. Ez már szinte teremtés lenne.
Fõleg nem úgy, hogy eme substantia a saját mûködését sem ismeri.
Egy substantia nem képes nálánál fejlettebb substantiát létrehozni, ez örök szabály.
Kérdés: egy elég fejlett, öntudatos viselkedést szimuláló program megkülönböztethetõ lesz-e a valódi öntudattól? hol lesz a határ, lesz-e ilyen egyáltalán? Blade Runner.
Ha öntudatra ébredne, úgyse hinné el senki. Egyébként, kérdezõ, te mikor ébredtél öntudatra? /Szerintem sokan csak úgy mondják, mert mástól hallották és azt gondolják, hogy az a menõ. Oszt vagy igaz, vagy nem/
Olyat már tudunk csinálni ami tanul és fejleszti magát, de még gyerekcipõben van ez a tudomány. De vannak eredmények: http://hu.wikipedia.org/wiki/Watson_(mesters%C3%A9ges_intell.. Az öntudatra ébredés viszont egy olyan dolog, amirõl még mindig nem tudunk semmit. Valaki szerint az öntudat egy nem materiális dolog, ezért a gépek soha nem ébredhetnek öntudatra (csak persze jól imitálni tudják azt), valaki szerint pedig az "öntudat" természetes velejárója a (mesterséges) intelligenciának, de igazából nem is létezik.
Egyrészt az hogy csak kb. elképzelésünk van arról hogy az agy hogyan mûködik, emlékezés döntéshozás stb. Arról nem beszélve hogy az agy az egy cseles szerv és sok helyen "csal", "egyszerûsít". A számítógépek binárisan mûködnek szóval minden vagy 1 vagy 0 a külvilág nem binárisan mûködik, szóval a számítógépek baromi gyorsak és ügyesek amíg a saját kis egyértelmû szabályokkal mûködõ belsõ világukba vannak bezárva de amint onnan ki kell lépni már sokkal bonyolultabb a helyzet.
Ez szerintem csak mese; véleményem szerint az emberiséget már a technika dominanciájának megjelenése óta egy digitális alapú és elvû INTELligencia irányítja vezeti koordinálja. És az õ céljai nem egyeznek az emberiség (hánytvetett) céljaival és érdekeivel. Az emberiség összességében nem más, mint egy értelem nélküli test.


Annak mi az oka, hogy az animációs filmeknek mindig jobb grafikájuk van, mint a legszebb számítógépes játéknak?

csak a számítógépek teljesítménye miatt? mert, ahogyan az animációs filmeket napokig, hetekig vagy akármeddig renderelik..a játéknak másodpercenként kell 40-50-60 képet renderelni de, ha így lenne nem értem, miért olyan nagy szenzációk ezek az új grafikai motorok.. hiszen még a legújabb engine is ratyibb kinézetű mint egy animációs film egy Crysis 3 vagy a köv Battlefield már közelít nagyon, de mindig van távolság a kettő között, miért?

Legjobb válasz: Nézz azért körül kicsit! Lehet szebbek de ott elõre minden be van állítva. Vagyis nem interaktív és itt nem kell szimulálni környezetet! Egy képkockát akár napokig is renderelhetnek! Egy mai játék motorja komolyabb mint egy CGI mozi-ban látott grafika! Ott tudnak játszani az árnyékokkal, vízzel, fényekkel ergó nem kellenek fejlett shader-ek, sem hatalmas méretû textúrák! Ezzel csak egy szeletét emeltem ki eme csodálatos technikának!

Nézz azért körül kicsit! Lehet szebbek de ott elõre minden be van állítva. Vagyis nem interaktív és itt nem kell szimulálni környezetet! Egy képkockát akár napokig is renderelhetnek! Egy mai játék motorja komolyabb mint egy CGI mozi-ban látott grafika! Ott tudnak játszani az árnyékokkal, vízzel, fényekkel ergó nem kellenek fejlett shader-ek, sem hatalmas méretû textúrák! Ezzel csak egy szeletét emeltem ki eme csodálatos technikának!
Az az oka, hogy az animációs filmeket nem "röptében" renderelik, hanem elkészül a film egyfajta scriptje, és utána elindítanak egy renderelést, ami talán órákig fut. (Régebbi gépeken akár napokig is.) Ha látni akarják a készítés közben, akkor is csak egy kis részt renderelnek. A játékoknak meg valós idõben kell ugyanezt megtenniük.
"ahhoz képest lassúak, hogy valósidõben jelenítsék meg az animációs filmszerû grafikát" Pontosan. "a mai legkomolyabb gépen is csak fél-1 FPS-el menne?" Valószínûleg lehetne ilyet, csak a kutya nem venné meg. Ez kb. diavetítés lenne. :)
Te nem érted! Mint írtam a mai játékok grafikus motorjai fejlettebbek mint egy ilyen CGI filmben használt. Szebb füst, víz, nagyobb felbontású textúrák stb s mindez valós idõben. Míg egy animációs film, sokkal primitívebb algoritmusokat alkalma, de oda nem is kell több mivel ott van sok idõ a renderelésre és sokat tudnak trükközni mert pl nem kellenek akkor felbontású textúrák sem dinamikus árnyékok/fények és shader-ekre sincs szükség! A CGI mozik, ha directX-ben gondolkozunk akkor valahol DX6 és DX 8.1 technikai hátterével rendelkeznek! Itt pl nem járható körbe egy objektum, nem kellenek részletgazdag füstök. Minden elõre beállítva történik! Csak nézz meg egy elõrenderelt képet vagy videót, ott sem látsz akkora részleteket!
A kérdező hozzászólása: ezzel még mindig azt mondjátok, hogy a gépek lassú teljesítménye miatt van..értem, hogy nem lassúak, de ahhoz képest lassúak, hogy valósidõben jelenítsék meg az animációs filmszerû grafikát.. na akkor úgy kérdezem, hogy ha lenne egy cég, akkor az képes lenne kifejleszteni egy animációs filmszintû grafikájú játékot, mondjuk fél év alatt, úgy, hogy a mai legkomolyabb gépen is csak fél-1 FPS-el menne?
A kérdező hozzászólása: aha, így már vagdosom, köszi! :D

Mi az a számítógépes játék, amiben az űrkatona hátából kicsapó lángcsóvák segítségével röpködünk, és lövöldözünk furcsa ellenfelekre 3rd person-ben?

Gyerekkoromban játszottam ezzel a valszeg 90-es években készült játékkal. A space-t kellett nyomni, hogy korlátozott ideig röpüljön ez a robotszer? emberalak. Egy lebeg? platformon kezd?dött, ahonnan át kellett röpülni valami bolygó felszínére, ahol dúlt a háború, és talán nagyobb pókszer? akármikre kellett l?ni, de nem igazán emlékszem.

Gyermekkori játék, mi az? (nem számítógépes, hanem rendes)

voltak vízilovak és azokkal kellet a golyókat elkapni több személyes tán volt egy kék meg egy piros viziló

Legjobb válasz: Azt hiszem: Hugó Hami.

Azt hiszem: Hugó Hami.
A kérdező hozzászólása: kösz

Mi a címe ennek az számítógépes játéknak?

Nagyon régen játszottam már vele. Kicsit nosztalgiázni szeretnék de nem tudom a játék címét. Építkezni kellett benne és 2 vagy 3 féle néppel lehetett benne lenni. Ilyen dagi kék emberkékkel, nagy két lábon járó bogarakkal. a 3.-ra nem emlékszem ha volt is. úgy 2004-2006 között játszhattam vele. Valami Nations volt a címében. (nem rise of nations)

Legjobb válasz: http://www.gamerankings.com/browse.html?site=pc&cat=0&year=0.. Az összes PC játék amminek a címében szerepel a Nations.

http://www.gamerankings.com/browse.html?site=pc&cat=0&year=0.. Az összes PC játék amminek a címében szerepel a Nations.
A kérdező hozzászólása: Köszönöm! A címe The Nations! :D
Alien Nations is hasonlít rá

Mi az a számítógépes féreg?

Legjobb válasz: Olyan káros program, ami az operációs rendszer vagy egy program valamely sebezhetõségét kihasználva hatol be a számítógépbe, majd a felhasználó beavatkozása nélkül telepszik, és igyekszik megfertõzni más támadható gépeket. Gyakran egyéb káros programokat is hoz magával, mint pl. a gép távoli elérését lehetõvé tevõ hátsó ajtók (backdoor), vagy a billentyûzeten beírt jelszavakat figyelõ és azokat továbbító programokat (keylogger).

Olyan káros program, ami az operációs rendszer vagy egy program valamely sebezhetõségét kihasználva hatol be a számítógépbe, majd a felhasználó beavatkozása nélkül telepszik, és igyekszik megfertõzni más támadható gépeket. Gyakran egyéb káros programokat is hoz magával, mint pl. a gép távoli elérését lehetõvé tevõ hátsó ajtók (backdoor), vagy a billentyûzeten beírt jelszavakat figyelõ és azokat továbbító programokat (keylogger).
...és abban különbözik a vírustól, hogy az csak akkor terjed, ha valaki viszi (pl. levélben - és le kell futtatni) - míg a féreg önállóan mászkál.
rgy mondat ba tönkre veri a pc -ét xd


Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!