Találatok a következő kifejezésre: Miért boldogok lelki szegények (1 db)

Miért boldogok a lelki szegények?

Komolyan...

Legjobb válasz: ... mert övék a mennyek országa.

... mert övék a mennyek országa.
"Boldogok a lelki szegények" azt jelenti, hogy nem azok a szegények boldogok, akiknek leégett a házuk, vagy elvitt mindenüket az árvíz. Azok sem, akiket kiraboltak, kiforgattak mindenükbõl, hanem azok, akik lelkükre, lelkiismeretükre hallgatva segítettek rászorulókat, és így szegényítették magukat, így lettek szegények. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha valaki a még nála is szegényebbeket észreveszi és segíti, az a 'lelki szegény'. Aki viszont mindig azon van, hogy másoknak jobban megy sorsuk, aki mindig azokra figyel, akiknek több van, mint neki, vágyaiban lelki gazdag, és tele van irigységgel és minden olyan szándékkal, hogy elvegye másoktól azt, amilyük van. A döntõ tehát az, ki merre néz! Aki a nála szegényebbek felé néz, és itt most nemcsak anyagi szegénységrõl van szó, szó van a szomorúakról, a magukra maradottakról, és egyéb rászorulókról, aki tehát ezeket észreveszi, az azt éli meg, hogy neki még mindig több lelki kincse van, mint emezeknek, és így szeretet él benne ezek iránt, és nem irigység. Lelki szegény tehát az, aki a szegények felé fordul! Aki mindig a gazdagok felé néz, annak olyan gazdagság ragad lelkéhez, amely lehúzza õt a pokol felé." forrás:www.web-hang.hu
Azért boldogok a lelki szegények, mert tudatlanok. A tudás teher és felelõsség.
Egy kétezer év alatt többször módosított, szöveget többféleképpen is lehet magyarázni! (Attól függetlenül, hogy a Biblia alapvetõen jóra tanít!) A Bibliai szövegek nagy része többféleképpen is magyarázható. (Hasonlóan Nostredamushoz) Olyan ez, mint a verselemzés, mindenkinek mást jelent! Ha már szájba kell rágni akkor régen roszz!
Valószínûleg ugyanazért amiért "engedjétek hozzám a gyermekeket" a debilek gyermeki szinten maradnak, általában nem gonoszak aggresszívek, illetve ha mégis, akkor sem tudatosan, szánt szándékkal, egyfajta gyermeki ártatlanság van bennük. A "lelki szegények" ugyanúgy nem felelõsek a tetteikért Isten itélõszéke elõtt ahogy a világi törvénykezés elõtt sem.
Az 5. válasz az igaz. A többiek nem jártak hittanra. :)
A lelki szegény: buta, debil, együgyû, stb...
Mert mindenki boldog.Bûnbak, háború, új remények "boldogok a lelki szegények" Boldog a jó, ha a rossz meglakol, boldog az Ördög, övé a Pokol Boldogok a méhek, mer' övék a méz, boldog a rendszer, mer' övé a pénz.jessz.
érdeks én mindig úgy értelmeztem, hogy azok akikbe kevés empátia és jóság szorultxd
A lelki szegénység azt jelenti, hogy nem húzzák a lelkünk egoista vágyak, érzések. Pl. gyûlölet, kapzsiság, kevélység, bujaság, harag stb :) Hanem csak olyan vágyak, érzések vannak a lelkünkben, ami egyúttal istenhez is tartozik, nem hívõk nyelvén: ami a felettes énnel (a lelkiismerettel) összeköttetéseben, összhangban van. Mert az ilyen vágy nem csak a miénk, hanem az egész világé, hiszen csak a saját érdekét nézi és nem árt ezért másnak, nem ellenkezik a sorssal, a természettel, a világ rendjével stb. Ez hasonló, mint a kollektív tudattalan, amirõl mondhatnánk, hogy a mi tudásunk, pedig minden emberé, csak ne mindenki fér hozzá magában... ahogyan ezt a lelki állapotot is nehéz megvalósítani. De több vallás is erre törekszik, a buddhisták a vágy nélküliségre, aztán az egyiptomiaknál a halál után lemérik a lelket, ami nem lehet nehezebb egy tollpihénél, ha jól emlékszek... tkp. a bûntelenség a lényege. Ami ugye nem azt jelenti, hogy valaki soha nem vétkezett, mert a vétket meg lehet bánni, s aztán el lehet engedni, meg lehet tõle szabadulni, tisztulni...
Krisztus "lelki szegényeken" nem ügyefogyottakat és félkegyelmûeket ért, ahogy ezt a szocialista s egyéb vallásgyalázók mindenáron értelmezni szeretnék, hanem a lélekkel fogadott és gyakorolt szegénységet, a földi javakhoz való túlzott ragaszkodásról való öntudatos lemondást, vagyis; a lélek belsõ szabadságát a pénzzel, kinccsel, anyagisággal szemben. Hogy Jézus ezt csakugyan így érti: a szív, nem pedig az értelem szegénységeképpen, kiviláglik abból, hogy ugyanezt a krisztusi kijelentést (Mt, 5, 3) Szent Lukács evangéliuma egyszerûen így mondja; "Boldogok ti szegények!" (6, 20), valamint abból, hogy Krisztus Urunk a szegénységet máshol is sûrûn dicséri (Mt. 6, 19-21; 10, 9; 11, 5; 13, 22; 19, 21 stb.), viszont az oktalanságot és esztelenséget állandóan korholja s okosságra int (Legyetek okosak, mint a kígyók." Mt. 10, 16). Nem kell az evangéliumot erõszakosan kiforgatni az értelmébõl!
mert hülyék és nem fognak fel semmit... így nem aggódnak semmi miatt és boldog tudatlanságban élik le életüket, és még a mennyek országa is az övék (hülyéknek áll a világ)
"Az ember mindig mérlegel, mindig megfontol. Aki nem tud mérlegelni önhibáján kívül, pl. szellemileg beteg, az nem ura a cselekedetének. Az õ elbírálása más mint az épelméjûeké" és ezért jutnak kivétel nélkül a mennybe! Azért ettõl én is boldog lennék, te nem?
"boldog a jó, ha a rossz meglakol, boldog az ördög, övé a pokol, boldogok a méhek, mert övék a méz, boldog a rendszer, mer övék a pénz, amíg hasznot hajt ez a termék, amit igényelnek az elmék, hogy elhiggyék övék a világ, mindíg kell egy új Rock 'N Roll Star!" /Junkies/ :)
Az az értelmezés, hogy a gyermekek és a szellemileg sérültek azért boldogok, mert nem agresszívek, nem ismernek rosszaságot, véleményem szerint helytelen. Olvastátok a Legyek Urá-t? Voltatok gyermekkorotokban gúnyolva, megalázva? A gyerekek - "mintegy az evolúció ismétléseként" - célba veszik és kínozzák a gyengébbet, a mást, az érzékenyt. Ez nem bûn, egyszerûen így mûködik. Farkastörvények. A fogyatékosokról nem tudnék nyilatkozni, csak hallomásból, de bennük is ugyanúgy van rossz és bûn és jó is, mint a gyermekekben.
Egy ideje a Bibliát eredeti nyelvbõl fordítják...
Na írtak itt hülyeséget elõttem rendesen, úgyhogy korrigálok. Jézus arámul beszélt, és az arám nyelvnek vannak bizonyos sajátosságai. Nincsenek, vagy kevés az elvont fõnév, ill melléknév, ezért az elvont fogalmakat a "szív" vagy "lélek" szó, egy hétköznapi tulajdonságot jelölõ szóhoz való kapcsolásával jelzik. Így a lélekben szegények azt jeleni, hogy aki lelkében alázatos, nem gõgös, Istenre szorul. Semmiképp sem jelent hülyét, vagy debilt... miért ír választ, aki hülyeséget ír...
Hmm, akit érdekel ez a biblia-dolog, annak elõször is az eredeti nyelvben kéne elmélyedni... Mert amit a boltban kaptok, az ugye az eredeti görög fordításának a latin fordításának a magyar fordítása. Aki végzett már fordító munkát, tudja hogy ez a processzus, fõleg közékori körülmények között milyen mértékû szövegromláshoz vezet. Nem véletlenül nevezték már a latin verziót is vulgátának, innen ered a vulgáris kifejezés, ki lehet találni milyen viszonyban van a magyar fordítás alapja az eredetivel. Szóval, aki erre akarja feltenni az életét, vagy ebbõl akarja kiolvasni mi a helyes, az elõbb olvassa el direktben, fordítói tévedések nélkül. Szerintem.
Ha visszamegyünk az eredeti bibliai forrásokhoz, ott azért kiderül, hogy miröl beszélt itt Jézus. Boldogok, akik tudatában vannak szellemi szükségleteiknek, vagyis ez az egészséges alázattal van inkább kapcsolatban. Amikor valaki büszke a (a sokszor nem is olyan pontos)tudására, a rangjára, túlságosan önhitt, akkor nem tanítható, soha sem lesz valódi szellemisége. Nézzetek meg más bibliafordításokat is, ne csak a Károly-t, vagí a Katolikus-t.
Nuti...
A kérdező hozzászólása: En nem szoktam a Biblian gondolkozni, es nem is hiszek nagyon benne, csak egyik ismerõsöm kérdezte, õk is irodalomórán tették fel a kérdést, a tanár meg nem mondott semmit.Szóval érdekelt, hogy ki mit gondol errõl a kérdésrõl.
A kérdező hozzászólása: Köszi a válaszokat!
A kérdező hozzászólása: de mitõl lelki szegények?
"Boldogok a Szellem által a szegények, mert övék a mennyek királyi uralma!" Csia Lajos Újszövetség (2005) Máté evangéliuma 5:3 Vagyis a szegények gazdagok lesznek. Ez így logikailag illeszkedik Jézus ezután következõ ellentétpárokra épülõ boldog-mondásaihoz, és így van értelme is. Lukács apostol is így idézi Jézus mondatát: "Aztán tanítványaira emelte szemét, és így szólt: "Boldogok a szegények, mert övék az Isten királysága."" (Lukács evangéliuma 6:20)

Hasonló válaszok

A kérdés szövege Válaszok száma

Szerintetek egy ilyen szál a Barátok közt sorozatban (amit sokan néznek, bárhogy is tagadják) megjelenik / van?

Van ugye egy kínai fiatalember (Chang) a sorozatban, aki keresztény. Az alapelveket ismerteti bizonyos helyzetekben a szavaival és viselkedésével. Majd az ő barátnője is elkezd a kereszténységgel megismerkedni, és meg is keresztelkedik. Azután a lány élete is észrevehetően megváltozik.

Egy ilyen szál felbukkanása egy ilyen sorozatban jót tehet a vallásnak?

7

Igaz hogy azt mondta a Pápa hogy a nem hívőkenek is a menyországba jutnak?

Persze taéláltam cikkeket erről de nem értem pontosan.
szerintem aki nem hisz, az távol van Jehovától, vagy általánosan mondva Istentől. Akkor meg hogy jutna az ő országába?

P

17

Mi a jelentősége Krisztus testének és vérének? Mit gondoltok erről?

Aki nem áldozik a pokolra fog kerülni?

Nem volt még időm teljesen normálisan megfogalmazni, amit mondani szeretnék, de szerintem nem erről van szó!

Mit gondoltok az írásomról?

------
Beveztő:

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
"
21
Nem ihatjátok az Úr poharát és az ördögök poharát; nem lehettek az Úr asztalának és az ördögök asztalának részesei.
"

A Máté írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"
Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy az egyiket gyűlöli és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik és a másikat megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a Mammonnak.
"

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 17. fejezet
"
3
Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust.
4
Én dicsőítettelek téged e földön: elvégeztem a munkát, amelyet reám bíztál, hogy végezzem azt.
"

A beveztőben egyértleműen láthatjuk, hogy az Úr asztalának részesei akkor lehetünk, ha elfogadjuk a meghívását Isten lakomájára. Tehát Istennek szolgálunk (barátjai vagyunk Istennek: szeretetből + értelemből követjük őt)

Isten meghívott benünket az örök életre (itt olvashtó egy példa)
A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
15
Hallván pedig ezeket egy azok közül, akik ő vele együtt ülnek vala, monda néki: Boldog az, aki eszik kenyeret az Isten országában.
16
Õ pedig monda annak: Egy ember készíte nagy vacsorát, és sokakat meghíva;
17
És elküldé szolgáját a vacsora idején, hogy megmondja a hivatalosoknak: Jertek el, mert immár minden kész!
18
És mindnyájan egyenlőképpen kezdék magokat mentegetni. Az első monda néki: Szántóföldet vettem, és ki kell mennem, hogy azt meglássam; kérlek téged, ments ki engem!
19
És másik monda: Öt iga ökröt vettem, és elmegyek, hogy azokat megpróbáljam; kérlek téged, ments ki engem!
20
A másik pedig monda: Feleséget vettem, és azért nem mehetek.
21
Mikor azért az a szolga haza ment, megmondá ezeket az ő urának. Akkor megharagudván a gazda, monda az ő szolgájának: Eredj hamar a város utcáira és szorosaira, és a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat és vakokat hozd be ide.
22
És monda a szolga: Uram, meglett amint parancsolád, és mégis van hely.
23
Akkor monda az úr a szolgának: Eredj el az utakra és a sövényekhez, és kényszeríts bejőni mindenkit, hogy megteljék az én házam.
24
Mert mondom néktek, hogy senki azok közül a hivatalos férfiak közül meg nem kóstolja az én vacsorámat.
25
Megy vala pedig ő vele nagy sokaság; és megfordulván, monda azoknak:
26
Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.
27
És valaki nem hordozza az ő keresztjét, és én utánam jő, nem lehet az én tanítványom.
"

Sajnos a példa vége félreérthető, de a mondanivaló lényege, hogy hordoznunk kell a keresztünket és senki kedvéért nem tagadhatjuk meg Istent (a gonoszságra nincs mentség)

------
Mi az eledel ( a kenyér és a bor)?

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 4. fejezet
"
31
Aközben pedig kérék őt a tanítványok, mondván: Mester, egyél!
32
Õ pedig monda nékik: Van nékem eledelem, amit egyem, amit ti nem tudtok.
33
Mondának azért a tanítványok egymásnak: Hozott-é néki valaki enni?
34
Monda nékik Jézus: Az én eledelem az, hogy annak akaratját cselekedjem, aki elküldött engem, és az ő dolgát elvégezzem.
"

A kenyér két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az ÍGE.
Később ha olvasod, amit írok, meg fogod érteni mi valójában Krisztus teste.

Két oldalról közelíthető meg a téma:
Az első a megtestült Íge:

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 1. fejezet
"
Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2
Ez kezdetben az Istennél vala.
3
Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.
4
Õ benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
....
9
Az igazi világosság eljött volt már a világba, amely megvilágosít minden embert.
10
A világban volt és a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt.
11
Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt.
12
Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek;
13
Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.
14 !!!
És az ÍGE TESTÉ LETT és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.
"

A másik megközelítés Krisztus testére:

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 12. fejezet
"
12
Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is.
13
Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
14
Mert a test sem egy tag, hanem sok.
15
Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
16
És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért?
17
Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás?
18
Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta.
19
Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test?
20
Így azonban sok tag van ugyan, de egy test.
21
Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem.
22
Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek:
23
És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek;
24
Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván,
25
Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok.
26
És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind.
27
Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint.
"

Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az ígét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az ígét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.

Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra és az okkult ceremóniákra utalt.
Hanem azt jelenti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.

A János írása szerint való Szent Evangéliom » 15. fejezet
"
12
Ez az én parancsolatom, hogy szeressétek egymást, amiképpen én szerettelek titeket.
13
Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért.
14
Ti az én barátaim vagytok, ha azokat cselekszitek, amiket én parancsolok néktek.
"

A vér a szövetséggel hozható kapcsolatba. Amikor isszuk Jézus vérét, akkor szövetséget kötünk Jézussal. De úgy is felfoghatod, hogy ha bennünk van a vére, akkor testvérei leszünk. Egy az atyánk, eggyé leszünk véle...

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
"
3
És mindnyájan egy lelki eledelt ettek;
4
És mindnyájan egy lelki italt ittak, mert ittak a lelki kősziklából, amely követi vala őket, e kőszikla pedig a Krisztus volt.
"

Lelki eledel tehát az Íge, a tanítás, Krisztussal és Jézussal azonosuluás szellemben a Szenlélek segítségével.

Mivel bizonyítom az állításaimat?
Egyszerű logikával beláthatjuk, hogy szószerint nincs értelme venni azt, hogy együk és igyuk Jézust. Jézus azt szerette volna, hogy kannibálok legyünk vagy lakomázzunk? A matéria lenne maga az élet? Valami megfoghatatlan erő, amit csak a papok szolgáltathatnak?
Nem logikusabb, hogy azt szeretné, hogy kövessük Istent és becslüetes, jó szívű emberek legyünk?

A kenyér és bor megosztását még úgy is lehetne értelmezni, hogy osszuk meg egymással az ételünket és italunkat. Ne legyeünk irigyek és segítsük egymást.
Sokkal normálisabb magyarázatok!

Az egész tanítása lényege az, hogy szeressük egymást, bocsássunk meg a másiknak, bánjuk meg a bűneinket. Ezt várja tőlünk Isten. De nem félelemből, vagy erőszak hatására. Hanem szívből, értelemből kell így cselekendi az ÍGE befogadása által....
Minket is úgy fognak ítélni, ahogy mi ítélünk másokat. Csak azok a bűneink lesznek megbocsátva, amiket megbánunk és csak akkor, ha másoknak megbocsátunk. Ezt szintén több idézettel és példával alá lehetne támasztani.
Gondolod, hogy Isten csak annak bocsát meg, aki elmegy egy harmadik személyhez?

A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 6. fejezet
"
31
És amint akarjátok, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is akképpen cselekedjetek azokkal.
32
Mert ha csak azokat szeretitek, akik titeket szeretnek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is szeretik azokat, akik őket szeretik.
33
És ha csak azokkal tesztek jól, akik veletek jól tesznek, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is ugyanazt cselekszik.
34
És ha csak azoknak adtok kölcsönt, akiktől reménylitek, hogy visszakapjátok, mi jutalmatok van? Hiszen a bűnösök is adnak kölcsönt a bűnösöknek, hogy ugyanannyit kapjanak vissza.
35
Hanem szeressétek ellenségeiteket, és jól tegyetek, és adjatok kölcsönt, semmit érte nem várván; és a ti jutalmatok sok lesz, és ama magasságos Istennek fiai lesztek: mert ő jóltévő a háládatlanokkal és gonoszokkal.
36
Legyetek azért irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas.
37
Ne ítéljetek és nem ítéltettek; ne kárhoztassatok és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
38
Adjatok, néktek is adatik; jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet adnak a ti öletekbe. Mert azzal a mértékkel mérnek néktek, amelylyel ti mértek.

Ha még nem volt elég:
Itt elolvashatjátok, hogy Jézus szeretné ha bennünk lenne és mi ő benne, mint ő és az atya egymásban. (ennék a testét és innánk a vérét, azonosulnánk az Ígével)

Kiemelt rész az utolsóból:
"
21
Hogy mindnyájan egyek legyenek; amint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.
22
És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, ő nékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk:
23
Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél.
24
Atyám, akiket nékem adtál, akarom, hogy ahol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, amelyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.
25
Igazságos Atyám! És e világ nem ismert téged, de én ismertelek téged; és ezek megismerik, hogy te küldtél engem;
26
És megismertettem ő velök a te nevedet, és megismertetem; hogy az a szeretet legyen ő bennök, amellyel engem szerettél, és én is ő bennök legyek."
"

"
6
Megjelentettem a te nevedet az embereknek, akiket e világból nékem adtál: tiéid valának, és nékem adtad azokat, és a te beszédedet megtartották.
7
Most tudták meg, hogy mindaz te tőled van, amit nékem adtál:
8
Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem.
"

"
11
És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, akiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
"

Isten azonosulást szeretne, hogy kövessük őt!

Pál Apostolnak Korinthusbeliekhez írt első levele » 10. fejezet
15
Mint okosokhoz szólok, ítéljétek meg ti, amit mondok.
16
A hálaadásnak pohara, amelyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, amelyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?
17
Mert egy a kenyér, egy test vagyunk sokan; mert mindnyájan az egy kenyérből részesedünk.

Ezt akarja Isten:

A Lukács írása szerint való Szent Evangéliom » 14. fejezet
"
13
Hanem mikor lakomát készítesz, hívd a szegényeket, csonkabonkákat, sántákat, vakokat:
14
És boldog leszel; mivelhogy nem fizethetik vissza néked; mert majd visszafizettetik néked az igazak feltámadásakor.
"

11

Valóban létezik és létezett isten és sátán?

A sátán már elpusztíthatta volna a földet, vagy a fél népességet kiírthatta volna, ha a sátánisták erre kérték volna. Biztos volt már pedig ilyen alkalom számtalanszor.

De nem történt semmi. Itt csak az emberek munkálkodnak, az emberi kéz dolgozik. A hittel irányítják az embereket. És rajtuk áll, melyik irányba.

Az mellékes, amit a tv-kben művelnek a jósok, és médiumok. Az gyalázat, ahogy az embereket átverik.

Ha isten létezne, akkor az afrikai gyerekek, emberek is boldogabban élhetnének, nem nyomorban. A vöröskereszt, szeretetszolgálat isten nevében cselekszik. Holott számtalan ember isten nélkül is össze tudna fogni, hogy segítsenek. Ehhez nem kell isten.

Csodák nem léteznek, hogy egy sziklából hirtelen kinő egy virág, ami sohasem volt öntözve. Véletlenek és egybeesések vannak. Ha véletlen találkozunk valakivel, vagy ugyanakkor érkezünk valahova, ahova a másik.

12

Hol van Budapesten és környékén olyan templom ahova bármikor be lehet menni?

Tehát nem csak misekor. Napközben beszeretnék menni imádkozni. Vagy nincs ilyen? Csak misekor lehet bemenni ?

3

Muszlimok! Hogyan imádkozik naponta5-ször az a muszlim aki a sarkkörön túl lakik. Hiszen a nyáron több hétig nem megy le a nap, télen meg több hétig nem kel fel?

A muszlim imák idejét a nap állásából kell meghatározni, így előfordulhat az a jelenség, hogy az alacsonyabb szélességi körön - azonos relatív időszakban - többet imádkoznak, mint a magasabb szélességi körön lakók?

5

A zsidók miért ölették meg Jézust, miért nem hisznek benne pont csak épp ők nem?

Arra tudok gondolni hogy mivel megfedte a papokat jogosan, ezért azok veszélyként tekintettek rá.
Vagy esetleg mert féltették a kollektív kiválasztottságukat, amit az újszövetség eltörölt?
Pont a büszke zsidók nem éltek avval a lehetőséggel hogy közéjük született meg a megváltó?
Õket ismerve teljesen logikus lenne azt állítaniuk hogy Isten fia is zsidónak született, így ők a kiválasztottak az Isten szemében, vagyis felsőbbrendűek.
Még a próféciájukba is teljesen beleillett volna.
Ehelyett mégsem? Pedig jó kis biznisz lehetett volna ez nekik ha elismerik, és mondjuk átköltik a mondanivalóját egy kicsit úgy hogy hasznuk legyen belőle.

Ehelyett hagyták ezt a világra szóló óriási lehetőséget elúszni? Ha akárki más a világon tud hinni Jézusban, akkor arra gondolok hogy a zsidók csak dacból nem.

16

Mi van akkor, ha rosszul választunk?

Azt mondják,hogy a házasság szent és sérthetetlen és amit Isten egybekötött ember szét ne válassza. De mi van akkor,ha rossz emberrel kötöttük össze az életünket és alapítottunk családot? Erre mit mond Isten,a Biblia?

18

Keresztény hívő emberek ti hisztek a rontásban? Mit tehetnék ellene?

Borzalmas dolgok történnek mostanában velem és nem tudom mit tehetnék ellene.Jósokat nem akarok felkeresni mivel megtértem meg minden de sajna nem tudom a balszerencsét megfékezni az életemben.Bármit tervezek semmi semmi nem sikerül.Küldhettek bibliai utalásokat a rontásról..

4

Mit jelent az emberiség emelkedése, ill. felemelése?

Honnan tudhatja az ember, hogy amin dolgozik, azzal az emelkedést vagy süllyedést szolgálja? Mit jelent pontosan a fejlődés: technikai, anyagi, észbeli, szellemi? Ha felhalmozok a házamba tíz tonna szotyihéjat, mennyiségileg az is gyarapodást jelent, de minőségileg nem. (Oké, ez hülye példa volt. :)) De hogyan lehetne definiálni, hogy mi az, ami minőségileg előbbre viszi a világot? Merre van az az előbbre? Biztos, hogy ma magasabb szinten állunk, mint régebben? Pl az ókori görögöknél? Ha igen, miben? Oké, van facebook meg iphone, de számít ez valamit? Vagy ezekre a találmányokra nem megvetőn kell nézni, hanem mint az emberiség észbeli képességeinek bizonyítékaira, gyümölcseire? (Azaz nem a felhasználók szemszögéből nézni, hogy mennyi káros "mellékhatásuk" lehet, meg hülyeségekre használják, hanem a feltalálók szemszögéből, tehát az utat nézni, amit bejártak addig, amig eljutottak odáig, hogy képesek legyenek létrehozni ilyen technológiákat?) Elnézést, sok lett a kérdés.

2

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!