Találatok a következő kifejezésre: Hogy a Isten (373 db)

Mi van ha az Isten az Ördög, és az Isten (aki az Ördög valójában) csak azért óv a "rossztól"mert nem akarja, hogy az Isten útját járjuk?

Legjobb válasz: A Biblia írja,hogy Sátán(ördög),Isten egyik fellázadt angyala.Isten teremtette,csak ellenszegült.Ez van...

A Biblia írja, hogy Sátán(ördög), Isten egyik fellázadt angyala.Isten teremtette, csak ellenszegült.Ez van...
legalább te elgondolkodtál ezen..amúgy megint Leftnek adok igazat, mint mindíg! :D
A kérdező hozzászólása: kösz a tippet utánanézek a könyvnek. igen senki nem tud semmit de ezt is csak az Ördög mondatja velünk, hogy zavarodjunk össze és ne hallgassunk az Istenre, aki ugye az Ördög:-) :-O
a könyvajánló vagyok még mindig:) szerintem pontosan kényszerházasság, rátapintottál a lényegre :) ha elolvasod a könyvsorozatot ( 3 könyv nem túl vastagok A/5-ös méretûek szal hamar kivégzed ha érdekel ) majd érdekesnek találod a végét...
akkor az van hogy senki se ért semmit xD de amúgy ajánlom olvasmánynak Böszörményi Gyula Rémálom Könyvek-könyvsorozatát...a végén akár még meg is világosodhatsz ez ügyben xD
A kérdező hozzászólása: nem hiném, hogy fantázia témakör mert Isten nélkül nincs Ördög sem tehát egymásra vannak utalva, így össze kell játszaniuk.kényszerházasság:-)
Helló. :) A valós helyzet a következõ. Istenhez tartozik elemzés szinten az Ördög is. S Isten célja az Ördög "segítségével", hogy észrevedd a tiszta szeretet, amit valójában Isten képvisel eszme szempontjából. Lesarkítva pedig, a reláció végett van jelen a "rossz", hiszen ha nem tudunk viszonyítani, ugyan honnan tudnánk mi az a jó. A cél tehát a felismertetés, azaz hogy mi felismerjük a jót, az önzetlen szeretetet, ami az összetartó erõ az egész univerzumban. Hogy ne legyen félreértés, senki sem hal meg igazából, az elméje az embereknek biztosan nem, és erre tudományos bizonyíték is van. Csak a test halálozik el, ami a bûnre hajlamos. :P ui.: Ördög és Isten tehát nem két elkülönült személy, hanem csak Isten az egyetlen létezõ, és benne látszik létezni minden más. Isten egy Elme, egy személytelen tudatosság. A végsõ való, az Önvaló. :) üdv 25/F LastOne.Left
Na jó, végül is én nem vagyok keresztény, úgyhogy tök mindegy, összejátszik-e a fent említett két egyén, mert ha rajtuk múlik, úgyis pokolra kerülök:P
A kérdező hozzászólása: azért akarná, hogy szeretetteljesek legyünk, hogy aztán megkísérthessen bennünket...fél, hogy munkanélküli lesz:-)
A kérdező hozzászólása: 16:36 az alapján gondolhatnánk, hogy a jó és a rossz relatív fogalmak.és lehet, hogy a bibliában Isten szavaként leírtak valójában az Ördög szavai, mert ugye az Ördög félre is tud vezetni embereket. tehát pl.az Ördög szerint a paráznaság nem bûn, de az Isten szerint az.erre az Isten aki valójában az Ördög, azt mondja a paráznaság bûn, de ez a kijelentése megtévesztõ szándékú, mert az Isten valójában a kísértõ Ördög, aki azt akarja ne álljunk ellen a kísértésnek mert az Isten majd ugyis megbocsájt.és persze meg is bocsájt de az Ördög ezzel elérte a célját. amugy nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy a két figura összejátszik:-)
:) Jó, de itt magára a szeretetre és gyûlöletre gondoltam, mint érzésre:)
"Nos, szerinted a két érzés közül melyik a jobb? Tény, hogy a szeretet, nem tudsz mellette negatívumot felhozni. " Sok esetben a szeretet táplálja a gyûlöletet :) Minél jobban szeretsz valamit /elkötelezett vagy iránta , annál jobban utálni fogod a támadóját. :)
Mi lenne? Semmi. Ha netán így lenne, úgysem tudnánk meg. Vagy igen? Te tudsz valamit, amit a többiek nem? Egész kíváncsivá tettél.
Addig ilyet nem feltételezhetünk, amíg nincsen olyasvalami, amely meghatározná a gerincet, amihez viszonyítanánk Isten és az Ördög szándékát. Tehát ilyesmi logikailag értelmetlen.
De mi alapján hagyatkozhatnánk arra, hogy Isten és Ördög felcserélt szerepek?:) Isten a szeretetet szimbolizálja és hirdeti, az öedög a gyûlöletet. Nos, szerinted a két érzés közül melyik a jobb? Tény, hogy a szeretet, nem tudsz mellette negatívumot felhozni. Miért akarná az ördög, hogy szeretetteljesek legyünk, ha neki a gyûlölet jó?:)
A kérdező hozzászólása: tudom, hogy mit ír a Biblia, én konkrétan nem erre voltam kíváncsi.
A kérdésre a választ a Sátánizmus (mint elfogadott, és hivatalos vallás) adja meg. Azaz, nagyából: Nézz szét a világban. Rengeteg rosz vesz körül minket. Minket, európai embereket is, azokat akik nem olyan életkörülmények közt laknak, mint pl Etiopiában. Betegségek, járványok, háborúk, és sorolhatnám. Ez arra enged következtetni, hogy a föld valódi uralma a gonosz kezében van. A Biblia szerint, Isten az uralkodó (hiszen legyõzte a sátánt, és a pokolra számûzte), akkor ezek szerint Õ a gonosz, és a jó (azaz a Sátán) el van nyomva. Nem tanulmányoztam a Sátánizmust, mindössze futólagosan utánanéztem. Jómagam, hiszek egyfajta módon, egy magasabb rendû lényben (aki nem feltétlen teremtõ) aki vezeti a sorsunkat. Azaz, inkább esélyt ad, és választást. Mi döntünk, élünk-e az esélyel vagy sem. Még akkor is, ha a választásunk következményeit nem látva elõre. Én sors-nak nevezném. Isten, és a Sátán az emberi szívekben van. A halál nem megváltás, és nem átalakulás. Mindössze az élet része, vége. Egy pillanatnyi része az univerzumnak.

Hol van az leírva, hogy csak Isten bocsáthatja meg a megbánt bűneim?

Vagy van más lehetőség is?

Legjobb válasz: az biztos, hogy azt, hogy Jézus Isten fia azért nem úgy kell elképzelni, ahogy két ember viszonyát. hisz Isten nem egy hús vér lény a szó szoros értelemben nincsenek nyilván gyerekei. Szerintem ez, hogy a fia azt fejezi ki, hogy Isten van jelen ebben a hús testben, és bizonyos értelemben ettõl egy más személy lesz, mert õ egy ember, vannak némi isteni képességei, de nem egyenlõk azzal az Istenével, aki nem hús, hanem a teremtett világon, tér-idõn felül álló. Isten korlátok közé szorítja magát amikor ember testbe születik a földre, térbe és idõbe korlátozza magát. ne jó ezt nem tudom melyik felekezet írná így alá ténylegesen. de szerintem így egész értelmes.

az biztos, hogy azt, hogy Jézus Isten fia azért nem úgy kell elképzelni, ahogy két ember viszonyát. hisz Isten nem egy hús vér lény a szó szoros értelemben nincsenek nyilván gyerekei. Szerintem ez, hogy a fia azt fejezi ki, hogy Isten van jelen ebben a hús testben, és bizonyos értelemben ettõl egy más személy lesz, mert õ egy ember, vannak némi isteni képességei, de nem egyenlõk azzal az Istenével, aki nem hús, hanem a teremtett világon, tér-idõn felül álló. Isten korlátok közé szorítja magát amikor ember testbe születik a földre, térbe és idõbe korlátozza magát. ne jó ezt nem tudom melyik felekezet írná így alá ténylegesen. de szerintem így egész értelmes.
Nincs más. Maximum aki ellen vétettél.
Ézs 55, 7 Hagyja el a gonosz az õ útát, és a bûnös férfiú gondolatait, és térjen az Úrhoz, és könyörül rajta, és a mi Istenünkhöz, mert bõvelkedik a megbocsátásban. Csel 8, 22 Térj meg azért ezen gonoszságodból, és kérjed az Istent, ha talán megbocsáttatik néked szívednek gondolatja.
A kérdező hozzászólása: Nem, nincs semmi gond, teljesen jól értem!
Ezért nehéz megérteni a Szentháromságot.Atya, Fiú, Szentlélek. Három isteni személy, mégis egy lényegû.
A kérdező hozzászólása: Nagyon tetszik a válaszod, ment is a zöld pacsi.
A kérdező hozzászólása: Ha Jézus maga Isten, akkor miért hívják Isten fiának, és miért az Ember fiának?
Jézus bizonyos értelemben Isten, nem de? Isten emberi testben.
A kérdező hozzászólása: De akkor Jézus hogy tudta megbocsátani a béna ember bûnét és miért mondta, hogy van hatalma a bûnök bocsánatára, ha ezt csak Isten teheti és a béna ember sehol sem mondta, hogy megbánta, Jézus csak ránézett és tudta, tehát belelátott az emberbe, pedig azt olvastam, hogy csak Isten ismerheti a szívünket.
Csak az van leírva, hogy ha megbánod, meg lesz bocsátva.
A kérdező hozzászólása: De ez hol van leírva?
Ha megbántad, igen.
A kérdező hozzászólása: Tehát egyedül Isten teheti? És a nevében mondhatja valaki, hogy megbocsátottak a bûneim? Mondjuk egy pap?
Na, igen. Szép dolog az isteni megbocsátás, de vannak esetek, amikor nem sokra mész vele. Ha pl lequrvázod a szommszédod édesanyját, valószínûleg jobban jársz a szomszédod bocsánatával, mint ha hátadban a vasvillával az isteni bocsánatra vársz.

Mennyi a valószínűség annak, hogy a világot Isten teremtette és mennyi arra hogy a semmiből robbant fel ősrobbanással?

Legjobb válasz: Az õsrobbanás elmélet helytálló. De az kérdés, hogy mi okozta az õsrobbanást. Egyes elméletek szerint két párhuzamos univerzum összeütközése okozta az õsrobbanást, amely létrehozta a mi világegyetemünket kb. 13,8 milliárd éve. A legújabb kutatások szerint nem is univerzumban, hanem multiverzumban élünk (több univerzum létezik). Nem szeretem, amikor az emberek az Isten szóval dobálóznak, úgy, hogy õk maguk se tudják mit jelent. Egy dolog biztos: ha létezik is Isten , az biztos nem olyan, mint amit a Földi vallások leírnak. Ezek, mint az emberek agyának szüleményei. Isten nem egy öregember, aki odaföntrõl lenéz ránk és tûzbe veti azokat, akik nem engedelmeskednek. Isten maga a teremtõ természet, az energia, amely kitölti az univerzumot és a multiverzumot.

Az õsrobbanás elmélet helytálló. De az kérdés, hogy mi okozta az õsrobbanást. Egyes elméletek szerint két párhuzamos univerzum összeütközése okozta az õsrobbanást, amely létrehozta a mi világegyetemünket kb. 13, 8 milliárd éve. A legújabb kutatások szerint nem is univerzumban, hanem multiverzumban élünk (több univerzum létezik). Nem szeretem, amikor az emberek az Isten szóval dobálóznak, úgy, hogy õk maguk se tudják mit jelent. Egy dolog biztos: ha létezik is Isten , az biztos nem olyan, mint amit a Földi vallások leírnak. Ezek, mint az emberek agyának szüleményei. Isten nem egy öregember, aki odaföntrõl lenéz ránk és tûzbe veti azokat, akik nem engedelmeskednek. Isten maga a teremtõ természet, az energia, amely kitölti az univerzumot és a multiverzumot.
Az õsrobbanás elmélet elég valószínû, az Isten teremtése már nem annyira. Az elõbbire vannak közvetett bizonyítékok, az utóbbira semmi sincs. Jöhet a lepontozás, köszönöm elõre is :D
Az õsrobbanás elmélet is csak találgatás . Ami biztos, hogy jelen pillanatban tágul az univerzum, de ez még nem jelenti azt, hogy korábban egyetlen pontból állt volna . Az is lehet hogy a világegyetem lüktet, csak több milliárd év telik el a tágulás és visszahúzódás között . Én inkább az utóbbiba hiszek . OM
Igen, nem biztos, hogy tényleg volt-e õsrobbanás, bár erre abból feltételeznek, hogy a világûr folyamatosan tágul. És ezt a csillagokból visszajövõ fénybõl jöttek rá, most pontosan nem tudom már hogy is volt, régen egy csomó ilyet olvastam :) De a lényeg, hogy ha valaki azt mondja nekem, hogy Isten teremtette, vagy hogy 2 párhuzamos univerzum ütközött, hát akkor inkább azt hiszem el, hogy Isten teremtette. Mert ha nem hisszük el a táguló világegyetembõl, hogy volt õsrobbanás, akkor egyáltalán miért hinnénk el hogy több univerzum van? Ki találta ki? Mert ennek még annyi valóságalapja sincs, mint a télapónak :)
Õsrobbanással keletkezett, de ez az egész folyamat nem jött volna létre, ha Isten nem akarta volna. Egy pillanat alatt alkotott egy mérhetetlenül sûrû energiagömböt, amiben minden megvolt, hogy legalább 1 értelmes faj létrejöjjön és egy szempillantás alatt felrobban a gömb.
Utolsó: ennyi hülyeséget hogy lehet összehordani egyszerre? :D
„Mennyi a valószínûség annak, hogy a világot Isten teremtette és mennyi arra hogy a semmibõl robbant fel õsrobbanással?” Semennyi, - Isten nem teremtett semmit, isten mindenné fejlõdött. - Az õsrobbanás nem a kezdet, a semmibõl nem robbanhat fel semmi. De mi lenne ha kezdetet úgy látnánk mint egy Eredeti Önfejlesztõ Ihlet, melybõl nem csak az égitestek, hanem egyszóval minden, még a tér és az idõ is fejlõdött, késõbb jöhet az õsrobbanás mikor már van ami felrobban, és van energia minek hatására felrobban, és van idõ melyen belül a robbanás végbe megy és van hely ahol az végbe megy. Ez érvényes a teremtésre is. Igen az Eredeti Ihlet elsõ fejleménye Tudat, a Tudat szüli az ikertestvér fogalmakat az Idõt és Teret. Az Idõ és Tér mint az Eredeti Ihlet további fejleményei együttmûködése hozza létre az anyag "várakozó" halmazállapotát és annak szellemi ellenpárját az értelmet. Az Anyag várakozó halmazállapota az a szellemi állomány, amibõl az értelem utasítására létrejön az anyag és az energia, akkor megtörténhet az õsrobbanás. Visszatérve a térhez és idõhöz, azt látjuk, hogy csak az a kiterjedés nélküli pillanat létezik amit jelennek nevezünk, a múlt már távozott és nem tér vissza soha, míg a jövõ még nem érkezett meg, az egyetlen valóság tehát a jelen. A Jelen azonban egy kiterjedés nélküli pillanat ami máris tovább illan, mégis ez az egyetlen örökkévalóság. Hasonló dolog a tér is, ahol csak az Itt létezik, azaz itt ahol a tudat van – ez nem hely, hanem állapot. Tudat nélkül nincs 'Itt'. Mondhatjuk tehát, hogy Itt és most van az Örökkévalóság. Elõzõkbõl arra lehet következtetni, hogy az egész létezõ mindenség valójában az Eredeti Ihlet megszilárdult fejleménye – a megszilárdulás ugyancsak az ihlet fejleménye – az anyag várakozó halmazállapota ami az értelem utasítására formát vesz fel. A tudattól a megszilárdulásig minden az idõben és térben megy végbe, tehát véges. És mivel csak a kiterjedés nélküli örök Jelen létezik, mondhatjuk azt is hogy most megy végbe a teremtés és most van az õsrobbanás. Most állíthatnánk azt is, hogy az egész nem több mint egy fantasztikus illúzió, egy illúzió ami a szemlélõnek oly élethûen mutatkozik, hogy lehetetlen kételkednie felõle, mert az Önfejlesztõ Ihlet lehetõségeihez tartozik, hogy olyan tudatos szemlélõvé fejlõdjön, aki ábrándját csakis valóságként észleli. Most, hogy ennek az elméletnek valószínûségét erõsítsem, visszatérnék az anyag „várakozó halmazállapota” fogalmához. Ez nagyon közel hoz bennünket mindennapi tapasztalatainkhoz. Ismerjük azt a jelenséget amit véletlennek nevezünk, mikor egy véletlen nagyon szembetûnõ, akkor a vallásos hívõ emberek csodáról, Isteni beleavatkozásról beszélnek, a szkeptikusok pedig csûrik-csavarják a dolgot, csakhogy ne kelljen elismerni, hogy olyan dolog történt amit nem tudnak megmagyarázni. De mi történt valójában? Létezik egy magasabb rendû természeti törvény ami minden más törvényt alkalomadtán érvénytelenít, és egy ilyen alkalom egy értelmes lény, mint az ember tökéletes utasítása. De az ember nem ismeri ezt a törvényt, és nem tudja elhinni, hogy a események melyeket véletlennek minõsített valójában az õ utasítására történtek. Voltak a történelem folyamán akik tudatosan éltek ezzel a lehetõséggel, mert az ember lehetõségeihez tatozik megismerni és tudatosan alkalmazni ezt a törvényt. Ez a törvény az, ami mindent létrehozott, ez a törvény hozta létre az anyag várakozó halmazállapotából a világmindenséget, beleértve a mi létünket. Ez a Törvény az eredeti Ihlet elsõszülöttje a Tudat, ez Isten.
Mindkét feltételezés az emberi elme szüleménye. És mint ilyen, valóban feltételezés csupán. Az emberi gondolkodás sajátossága, hogy a "megértés" szükséges feltétele valamilyen rendszerbe foglalás. Mindkét elképzelés próbál állításokat egymáshoz kapcsolni, és amennyiben elég sok ilyen logikai kapcsolat van, akkor tûnik meggyõzõnek. Mindegyik elképzelés feltételezhetõ, hogy igaz, de nem bizonyítható, nem is lesz. Viszont mindkettõben vannak igenis képlékeny, véleményes következtetések, amik akár jól hangzanak, de az egész végsõ oka egyikben sincs elmagyarázva. És a valószínûség fogalma itt nem alkalmazható.
Döntetlen: 0 - 0
Bocsánat, tudom megsért titeket ez most, de! Mindenki befoghatja! Hit- hinni valakiben- Istenben. Van egy adott konyv, ami- mondjuk ki- a legismertebb írás a világon. Ha az, ami benne van nem lenne igaz, nem hinne benne annyi ember. "senki sem tudja, hogy milyen formában van- talán egy vén oregember hosszu szakállal? Esteleg o az univezum? Vagy egy láthatatlan energia? Ki tudja?" -a Bibliában megvan írva, hogy Isten a maga formájára, tokéletesre teremtette az embert. Szoval Istennek olyan alakja van, mint egy embernek. Hogy nagyobb, fenségesebb-e? Lehet. Annyi biztos, hogy Isten létezik és az o egyszulott fiát a Foldre kuldte buneink megbocsátására. Osrobbanás- mint már elottem írták, lehetséges, hogy Isten az osrobbanással hozta létre a Foldet. De lehet, hogy nem. Sok olyan tudos van, aki ezt az elméletet vallja. Majd jonnek a dinoszauruszokkal- szerintem igenis léteztek, csak az a kérdés, hogy mikor. " Hisz Isten a Foldet és az embert 7 napon belul megteremtette, és a dinoszauruszok pedig X millio éve éltek"- saját nézeteim szerint a 7 nap csak jelképes volt- legetséges 70 000 000 év. Megint, ki tudja? Amirol még nem tudok vélemény adni, azok az osemberek. Lehetséges, hogy Isten nem is annyira tokéletesre teremtett? Csak késobb fejlodtunk ilyen "széppé"? Vagy az égész csak a tudosok kitalácioja? Semmit sem tudok, csak azt, hogy Isten létezik :) 14/L
Ez egy olyan kérdés, amire soha egy ember sem fog tudni száz százalékban biztos választ adni... :-)
Én egyszer úgy hallottam, hogy az õsrobbanás elméletét egy francia - talán ferences - szerzetes tudós pap munkálta ki az 1900-as évek elsõ éveiben. Amennyiben ez valóban helytálló információ, akkor nem beszélhetünk két ellentétes nézetrõl.
A magam részérõl Semelyik istenben nem hiszek, a világ keletkezésére is csak elméleteink vannak. Szerintem az emberiség még sok ideig fogja feltenni ezt a kérdést, de elõfordulhat, hogy más bolygókról származókkal hamarabb találkozunk. Talán Õk tudják már, miért és hogy lettünk.
>Miért a fizika és matek is sok dologgal dobálózik, amit soha nem leszünk képesek felfogni pl a végtelen fogalma !! >Tévedés. Attól még, hogy nem lehet elszámolni odáig és nem tudjuk elképzelni a korlátolt agyunkkal, meg lehet érteni és kitûnõen lehet vele számolni. Sem a fizika, sem a matek nem "dobálózik" olyan fogalmakkal, amiket ne lehetne leírni, igazolni vagy "felfogni". Ellentétben a vallással, mivel Isten nem definiálható, nem mérhetõ, nem igazolható és nem is cáfolható. Nem lehet valószínûséget rendelni hozzá, a hit keretein belül nincs értelme ilyesmirõl beszélni. >Nem kell, nem is lehet Istent sem megérteni teljesen, Ez csak arra igaz, aki hisz és nem hajtja az objektív megismerés vágya. Ami létezik, az meg lehet érteni, legfeljebb most még nem vagyunk rá képesek. >elég ha tudjuk hogy van és hogy mi tulajdonítható neki. Senki nem "tudja", hogy van Isten, és senki nem "tudja", hogy mi tulajdonítható neki. Sokan hiszik, állítják vagy tudni vélik, de senki nem tudja. Ráadásul magadat cáfolod, mert ha Istent nem lehet megérteni, akkor ezeket nem is tudhatod róla. Egyébként nem a hittel van bajom, hanem a hit nem megfelelõ értelmezésével. A hit maradjon csak hit, nem kell és nem is igazán lehet összehasonlítani tudományos elméletekkel, és fõleg nincs értelme valószínûségeket rendelni a teremtéshez ;) Ignoramus
# 10/ tegnap 20:50 Hasonlóképpen mint egy ilyen hülye kérdést feltenni.
Egy elmélet szerint minden él. Egy cickány szive kicsi termeténél fogva több százat ver percenként. Egy bálnáé 6-ot. Az univerzum, ami él, ezek szerint évmilliárdok alatt 1-et.
Szerintem maga az õsrobbanás is olyan hogy nem lehet szerintem mert ha azt veszünk figyelembe a semmibõl nem lehet semmi. A Isten is hasonló ha azt nézzük hogy a semmiben van valami ami megteremtet mindent õ is a semmibõl lett? Ez egy olyan kérdés amit sose fogunk megtudni vagy ha mégis akkor vagy nem tudjuk felfogni vagy pedig nem akarjuk elfogadni a választ.

Hogy kérhette Isten Ábrahámtól, hogy áldozza fel a fiát?

Nem a keresztény vallást követem, viszont sokat foglalkozok vallásokkal és azok kérdéseivel.

Legjobb válasz: Szia! Az is benne van aBbibliában, hogy ábrahám nagyon vonakodott, nem akarta Isten "ajánlatát" elfogadni, amikor vitte a fiát az áldozat helyszínére akkor is nagyon szomorú és kétségbeesett volt, de Istennek meg bizonyítania kellett hogy szereti...Ez egy próbatétel volt, Isten már tudta hogy Ábrahám engedelmes lesz, dehogy akarta õ megöletni vele Izsákot! De sok ilyen példázat van még a Bibliában. Ott van pl. Jónás is. Tudod Isten ha nem is ilyen extrém helyzetekkel, de sokszor állít minket is választás elé. Nekem is volt ilyen, hogy szívem szerint azt mondtam, hogy "HA Te vagy a jóság Istene, akkor mi a francért teszed ezt velem??" De rájöttem, hogy Isten segíteni szeretne csak, és utána megmutatta , hogy a rosszból is lehet jót kihozni, ha hiszel abban, hogy Õ a JÓ Istene.

Szia! Az is benne van aBbibliában, hogy ábrahám nagyon vonakodott, nem akarta Isten "ajánlatát" elfogadni, amikor vitte a fiát az áldozat helyszínére akkor is nagyon szomorú és kétségbeesett volt, de Istennek meg bizonyítania kellett hogy szereti...Ez egy próbatétel volt, Isten már tudta hogy Ábrahám engedelmes lesz, dehogy akarta õ megöletni vele Izsákot! De sok ilyen példázat van még a Bibliában. Ott van pl. Jónás is. Tudod Isten ha nem is ilyen extrém helyzetekkel, de sokszor állít minket is választás elé. Nekem is volt ilyen, hogy szívem szerint azt mondtam, hogy "HA Te vagy a jóság Istene, akkor mi a francért teszed ezt velem??" De rájöttem, hogy Isten segíteni szeretne csak, és utána megmutatta , hogy a rosszból is lehet jót kihozni, ha hiszel abban, hogy Õ a JÓ Istene.
Én nem vagyok keresztény, de a jelek szerint többet sikerült megértenem a sztoriból. Isten megkérte Ábrahámot, hogy áldozza fel a fiát egy hosszadalmas procedúra keretében. Amíg Ébrahám ezt végrehajtotta, nagyon szenvedett, de tudatosult benne, hogy mennyire fontos neki Isten. Természetesen Istennek esze ágában nem volt megöletni Izsákot, ezért le is állította a kivégzést. Durva próba, de ebben a kérdésben (ti. hogy valóban Istent szereti a legjobban a világon) logikus, hogy a második helyezettel kell összehasonlítani, aki jelen esetben Izsák, akit nagyon vártak és nagyon nehezen kaptak meg.
Én inkább ezt is, mint a Bibliában szinte mindent, példázatként tekintem. Nem olyan esetként, hogy Isten ténylegesen lement egy férfihez, és azt mondta, hogy tegye ezt. Az a lényege, hogy bármit meg kell tenned az Istenedért, és ha megvan benned a szándék, hogy valóban megteszed érte, hogy feltétel nélkül szolgálod öt, akkor semmi olyat nem fog kérni, amivel neked rosszat okozna, söt, megajándékoz.
Ábrahám próbára tétele. Rossz elnevezés szerint „Izsák feláldozása” története két alapelv heves összecsapásának, hitben való hordozásának és Isten irgalmas megoldásának a leírását adja. Az egyik alapgondolat az, hogy az ókori keleti ember sokszor a végletekig komolyan vette azt az áldozati törvényt, hogy minden elsõszülött az Istené. A gabonából az elsõ kéve, az állatoknak az elsõ fiadzása feláldozandó volt (vö. Gen 4:3–4), e gondolat kiterjesztése vezetett oda, hogy még egy család elsõ gyermekét is feláldozták. Kánaán éppen hírhedt volt gyermekáldozatairól, amelyekre nemcsak nagy veszedelem idején került sor (2Kir 3:27), hanem egyébként is. A szokást átvették késõbb az izráeliek is, az Ószövetség jelképes kifejezéssel úgy említi e borzalmas szokást, hogy valaki „átvitte fiát a tûzön” (2Kir 16:3 stb). Erre mondja Jeremiás prófétán keresztül az Úr, hogy nemcsak hogy nem rendelte el, hanem „eszébe sem jutott”, hogy ilyesmire sor kerülhet (Jer 7:31). – A másik alapelv az az ószövetségi szigorú törvény volt, amely megtiltotta az emberáldozatot. Az elõzõ kötelezettséggel, az elsõszülöttek áldozatul adásával szemben az áthidalást az a törvény jelentette, mely szerint az elsõ gyermek helyett „váltságot” kellett adni (Ex 13:1.13). Egy alapjában véve ellentmondásos helyzet feloldása ez, amelyhez éppen a mostani fejezet szolgáltat illusztráló példát, kifejezve Isten totális igényét, de váltságelfogadását is. Ilyen módon történetünk határozott polémia a kánaáni gyermekáldozatokkal szemben. Mindjárt az 1. v.-ben levõ „próbára tette” kifejezés mutatja, hogy Isten nem kívánta a pogány szokás szerinti gyermekáldozatot, csak próbára tette Ábrahám hitét és engedelmességét. A „próbára tette” kifejezésnek megfelel a régi magyar „megkísértette” szó (Károlyi), ami gyökerében azt jelenti, hogy „kísérletet tett” Isten az említett hívõ engedelmességre vonatkozóan. Fontos dolog e régi magyar szó árnyalati különbségeit esetenként érzékelni: más Istennek a próbára tétele és más a világ kísértése, amely utóbbira mondja Jakab apostol, hogy senki se mondja, hogy az Istentõl kísértetik, amikor a tulajdon kívánsága vonja és édesgeti (Jak 1:13–14). Az egész elbeszélés (magva az 1–14 v.) szinte mintadarabja a mûvészien szép írói stílusnak. Isten próbára tevõ parancsában Pl. a folytonos fokozás szemlélteti az áldozat nagyságát: Fogd fiadat, egyetlenedet, akit szeretsz, Izsákot (akinek a neve is nevetés, öröm)! Feláldozása megsemmisülését jelentette volna mindannak, amit Isten megígért s aminek a már testet öltött záloga ott volt Izsák személyében. Ábrahám azonban, úgy látszik, már tanult annyit Istennel való találkozásai során a hit iskolájában, hogy nem latolgatta a következményeket, hanem engedelmeskedett. (Olv. Zsid 11:17–19). – Az elbeszélésnek még szebb részletei következnek, amikor Ábrahám elérkezve az áldozat helyére, szolgáitól különválva a fiával megy tovább (4–8 v.). Szép hasonlat szerint Izsák úgy vitte a hátán az áldozati tûzhöz szükséges fát, mint majdan Jézus a keresztet. Kérdésére, hogy hol van az áldozatra való bárány, Ábrahám – maga sem tudva, hogy milyen igazat mond – így válaszol: Isten majd gondoskodik róla. Mert végül csakugyan ez történt. Az egyre feszültebbé váló helyzetet Isten megoldotta a helyettesítõ áldozattal, elfogadván Izsák helyett egy kosnak a feláldozását, de elfogadván Ábrahámnak a minden áldozatra kész hitét és engedelmességét is. Az elbeszélés motívumszava a héber rá’áh = „lát”, átvitt értelemben „gondoskodik, gondot visel” szó. Ez variálódik különféle formákban, különösen a 14. v.-ben, ahol „az Úr hegye” az Ószövetség népe számára természetesen a Sion hegyét jelentette. E tény és a hangzásbeli hasonlóság hozza kapcsolatba a történetet a Mórijja hegyével (2. vers), amely név ezen a helyen kívül csak a 2Krón 3:1-ben fordul elõ, mint a templomépítésre kiszemelt helynek a neve. Így tehát az áldozatra kijelölt hely a jeruzsálemi templomhegy lett volna. A teljesség kedvéért meg kell jegyeznünk, hogy a fontosabb régi fordítások a 2. v.-ben levõ „Mórijja földje” kifejezésnél mind más-más szót olvasnak, többnyire a „lát” ige képzett alakjait, ami végeredményben nem zárja ki Ábrahámnak a Jeruzsálem területére való vándorlását ez alkalommal; Beér-seba csakugyan kb. három napi járóföld volt ide. Végül lehetetlen ezen a helyen nem gondolni arra, hogy amit Isten nem kívánt igazában Ábrahámtól, sem mástól, hogy ti. feláldozza saját egyszülött fiát, azt Õ maga megtette, amikor Jézust, a Bárányt odaadta helyettesítõ áldozatul sokakért. A 15–18 v. kiegészítés, a már többször elhangzott ígéretek megismétlése (vö. 12:3; 15:5), amelyeket most mintegy jutalmul és híterõsítésül kap újból Ábrahám.
"Azonban azt tudta, hogy Isten az aki életet ad, és õ akár a halálból is képes fetámasztani a fiát. Ezt maga a Biblia is megerõsíti: Ábrahám bízott Isten szavában, "úgy gondolkozván, hogy az Isten a halálból is képes feltámasztani" fiát (Zsid 11:19)" - Hehe... ja, hát utólag megmagyarázták, hogy mit is gondolt Ábrahám. A levél írója minden bizonnyal gondolatolvasó volt. :)
Bár az is igaz, hogyha nekem lenne egy gyermekem, soha az életbe meg se fordulna a fejembe hogy feláldozzam Istennek, mégha õ maga kérne is rá.
Ábrahám nem ölte meg Izsákot, mert Isten még idõben leállította.
Mert a zsidó-keresztény Isten szadista, és betegesen imádja a vért. Ez még az egyik legenyhébb történet; a Biblia televan olyan történetekkel, ahol valóban megtörtént az emberáldozat.
Ja mégegy: ez egy marketingsztori, megmutatja, hogy ennyire tiszteli, szereti az ember optimális esetben Istent, aki pedig kegyes, megbocsátó, stb. Azt mutatja: te is ennyire szeresd Istent.
A kérdező hozzászólása: Igen, én nagyon jól értem, hogy Isten nem akarta megölni Izsákot - de Ábrahám ezt nem tudhatta. Talán reménykedhetett volna abban, hogy csak errõl van szó, de nem tudhatta biztosan. Én viszont így is undorító dolognak tartok egy ilyen kérést, fõleg egy esendõ, emberrel szemben, akit szeret az istenség, és aki õt is szereti. Igaz, nem vagyok isten, de soha nem kérném senkitõl, hogy így bizonyítsa a szeretetét. Ne öléssel, hanem életadással mutassa meg, hogy mennyi szeretet lakik benne...

Az hogy lehet, hogy a tudás fájáról evés eredendő bűnt okozott, míg Isten fiának megkínzása, keresztre feszítése, üdvözülést eredményezett?

Legjobb válasz: Nem kötözködni akarok, csak pontosításként: 1. Nem a tudás fájáról ettek, hanem a jó és gonosz tudásának fájáról. (Vagyis elõtte sem voltak tudatlanok, hanem azzal, hogy errõl ettek, õk döntötték el, hogy számukra mi a jó és mi a rossz.) 2. Nem maga az evés volt a bûn, hanem az Istennek való engedetlenség. 3. Nem a keresztrefeszítés hozza az üdvözülést, hanem a keresztrefeszülés - vagyis, hogy ezt Jézus vállalta. Ugyanis a bûnnek büntetése kell, hogy legyen, mivel Isten igazságos. A bûn büntetése a kárhozat, ami nem azt jelenti, hogy az embert kétszarvú ördögöcskék egy üstben fõzik, hanem, hogy a földi életében Isten nélkül élõ ember úgy él egy örökkévalóságban Isten nélkül, hogy nem tudja az életét kitölteni azokkal a kellékekkel, amikkel a földön igen, ezért mindennél nagyobb fájdalom az Isten hiánya. Jézus viszont ezt helyettünk hordozta el, ezért nekünk már nem kell - ha elfogadjuk az õ áldozatát.

Nem kötözködni akarok, csak pontosításként: 1. Nem a tudás fájáról ettek, hanem a jó és gonosz tudásának fájáról. (Vagyis elõtte sem voltak tudatlanok, hanem azzal, hogy errõl ettek, õk döntötték el, hogy számukra mi a jó és mi a rossz.) 2. Nem maga az evés volt a bûn, hanem az Istennek való engedetlenség. 3. Nem a keresztrefeszítés hozza az üdvözülést, hanem a keresztrefeszülés - vagyis, hogy ezt Jézus vállalta. Ugyanis a bûnnek büntetése kell, hogy legyen, mivel Isten igazságos. A bûn büntetése a kárhozat, ami nem azt jelenti, hogy az embert kétszarvú ördögöcskék egy üstben fõzik, hanem, hogy a földi életében Isten nélkül élõ ember úgy él egy örökkévalóságban Isten nélkül, hogy nem tudja az életét kitölteni azokkal a kellékekkel, amikkel a földön igen, ezért mindennél nagyobb fájdalom az Isten hiánya. Jézus viszont ezt helyettünk hordozta el, ezért nekünk már nem kell - ha elfogadjuk az õ áldozatát.
A kérdező hozzászólása: " És csaknem minden vérrel tisztíttatik meg a törvény szerint, és vérontás nélkül nincsen bûnbocsánat." ebben mi a béke?
"Maradjunk az eredetinél most, csak elõtte reagálok erre: "de attól még nem tehetjük azt, amit akarunk. " Most is megtehetsz bármit, csak a tetteidnek következménye van. " Mivel a tetteinknek következménye van (a rossz tetteknek büntetés stb.) mégsem tehetjük azt, amit akarunk. Illetve akkor kiegészítem: Következmények nélkül nem tehetjük azt, amit akarunk.
Pontosan így van. Nagyon jól látod a helyzetet. Ezt nem bírják sokan megemészteni, hogy Istenen kívül nincs más út. A legtöbben Istent egy elmebeteg bácsinak gondolják. Pedig õ maga a szeretet, igazság, sokkal több, mint egy ember. Ember fel nem foghatja ésszel....Rajta kívül csak a rossz van, aminek negatív a következménye és valaki sérül. Sokan úgy érzik ilyenkor, hogy ez nem szabadság, hanem szolgaság. Nekik senki sem parancsol stb... Olyan ez amikor arról veszekednénk, hogy mit képzelem én hogy az mondom neked, hogy ne daráld le a gyereked. Van rá lehetõséged, nem jó. Ettõl akart minket Isten megkímélni. De az ember mégis elsajátította a rosszat és meg lett a következménye.
A kérdező hozzászólása: Ha isten jó, miért kell neki vér áldozat?
A kérdező hozzászólása: Ha valaki tökéletes, annak nincs szüksége engedélyekre, mert maga is tud dönteni. ellenkezõ esetben meg csak egy "bábu"
reptiliánoktól van mindkettõ
A kérdező hozzászólása: Az miért baj, ha erkölcsös lett az ember?
Már mitõl lett volna erkölcsös? Vannak erkölcsösebb meg kevésbé erkölcsös emberek. Nem lehet mindenkirõl elmondani, hogy az.
A kérdező hozzászólása: ahhoz, hogy erkölcsös legyen valaki, tudnia kell, hogy mi a jó, és mi a rossz.
A kérdező hozzászólása: mivel több választ is töröltek, nem csak enyémet, így nem kérek több választ, mert így csak idõpazarlás az egész, mivel lényeges mondanivalókat kitörölnek.
mert ez a jó és gonosz tudásának a fája volt és Isten meg mondta hogy ne egyenek belõle Jézus pedig a mi bûninkért halt meg hogy nekünk ne keljen meghalni és örök életünk legyen!!! :) :)
Isten egyébként az ószövetségben megmondta, hogy mit ne csinálj. Az újszövetségben meg megmondta, hogy mit csinálj. Végülis a kettõnek egy a lényege. A szeretet. Ez a te próbád. Te is kaptál egy lehetõséged, mint Ádám és Éva.
Egyébként Ádám és Éva története nem olyan egyszerû, mint sokan gondolják. Én például nem szó szerint szoktam értelmezni, de most hosszú lenne leírni, hogy mi mindent hoztam ki belõle.:) Maradjunk az eredetinél most, csak elõtte reagálok erre: "de attól még nem tehetjük azt, amit akarunk. " Most is megtehetsz bármit, csak a tetteidnek következménye van. Bármit megtehetsz, ami másoknak nem árt. Nem kell összekverni xy egyház dogmáit Isten akaratával. Az egész törvény arra épül, hogy szeressük egymást, vigyázzunk egymássra, segítsük egymást, éljünk békében. "Az eredendõ bûn tanítása számomra pedig teljesen elfogadhatatlan, szerintem az igazságossággal messzemenõen szemben áll." Neked szabad döntésed van továbbra is választani a jó és a rossz között. Téged csak annyira érint az õseid tette, hogy a tested meg fog halni, mert emberbõl vagy. Ha te "jó" ember vagy akkor nem hiszem, hogy nehezebb lesz jónak lenned, ha valaki azt mondja, hogy csak akkor lehetsz vele, ha jó vagy. Te szeretnéd a gyereked, ha terrorista lenne? Segítenél neki gyerekeket csempészni, hogy menjen az üzlet? Gondolom szeretnéd õt, de rosszul esne amilyen lett. Fõleg ha neked ugrana egy csákánnyal. Mit tennél, ha lenne 3 fiad és az egyik mindet bántalmazni akarná? Elnyomni, kínozni, uralkodni felettük? Nem védenéd meg a többit?
Azért, mert Jézust keresztre feszítették, te és mindenki más is képes elkövetni bûnt és manapság is követnek el. Nem mutogathatsz Jézusra, hogy meghalt érted. Ha hiszel, bízol benne, akkor befogadod az IGÉ-t, ami õ benne van és cselekszed annak szavát, tanítását. Mivel ember vagy, nem valószínû, hogy sikerülni fog olyan tökéletesnek lenned, hogy lemondj teljesen az egódról. De törekedni kell arra, hogy normális jó ember legyél. a bûnt kerülni kell, ha megtörténik, akkor szívbõl meg kell bánni. És meg kell tudni bocsátani másoknak. Mert ez alapján leszel ítélve.
A kérdező hozzászólása: nem célom tökéletesnek lenni. de azt sem értem, hogy a keresztrefeszülés miért okoz üdvözülés. Ha isten jó, akkor miért van szenvedésre, áldozatra szüksége ahhoz, hogy a többieknek megadja az üdvözülést. nem tudom azt értelmezni, hogy Jézus értem, vagy bárkiért meghalt volna. ártatlan áldozatnak tartom. nem gondolom, hogy ha bûnt, vagy jócselekedetet követek el, ahhoz köze lenne egy harmadik fél ártatlan áldozata.
Tehát neked Jézusban kell bízni és megtartani neki a tanítását. Elsajátítani az IGÉ-t.
A kérdező hozzászólása: a tanítása oké. a kereszthalálának nem látom értelmét, hogy amiatt megbocsájt nekünk az Isten, mert õt megkínozták, és halálra ítélték.
A tudás fájáról való evés szükséges volt, hogy az ember tudjon választani a lehetõségei közül, mivel az abszolút önmagában értelmezhetetlen, ha nincs valamilyen más viszonyítási pont. Jézus keresztre feszítése önmagában valóban nem ad üdvözülést senkinek, senkit nem vált meg.A Krisztusi tanítás, eszme a lényeg, az, hogy mi is képesek lehetünk arra, amire õ.Ha olyan szeretetben élünk, mint õ élt, akkor az üdvözülés állapota már itt a földön megszülethet bennünk.
A kérdező hozzászólása: ha Isten gyûlölné a bûnt, nem kéne neki ártatlan élet áldozata. mivel (ártatlanokat) kínozni, megölni szintén bûn.
A kérdező hozzászólása: kérdésem szintén fennáll "Nem a tudás fájáról ettek, hanem a jó és gonosz tudásának fájáról. " esetén is.
Isten nem azt mondta, hogy meg foglak ölni titeket, ha esztek abból a fából, hanem azt, hogy meg fogtok halni.
A kérdező hozzászólása: " És csaknem minden vérrel tisztíttatik meg a törvény szerint, és vérontás nélkül nincsen bûnbocsánat." pl. erre céloztam, Istennek valaki vére kelljen, ahhoz, hogy hajlandó legyen megbocsájtani.
12-es vagyok. Na szóval, az elõzõekben már elmondták, hogy a keresztény hit szerint Jézus elszenvedte a büntetést helyettünk, de attól még nem tehetjük azt, amit akarunk. Az eredendõ bûn tanítása számomra pedig teljesen elfogadhatatlan, szerintem az igazságossággal messzemenõen szemben áll. Pl. Mit tehetünk mi, itt békésen fórumozgatók arról, hogy az õsünk nem tartotta be a törvényt. Mintha biztos lenne, hogy mindegyikünk ugyanazt tette volna. Én pl. ebben az eredendõ bûnben maximálisan nem hiszek.
Oks, tételezzük fel, h igazad van, és lehetetlen, hogy Isten bûn miatti haragjához áldozat legyen szükséges. Akkor viszont mondj mást: a te és az én bûneim hogy lennének elrendezhetõk Isten elõtt? Ugyanis a dolog lényege pont az, hogy 1. az, h bûnt követünk el, nem rendezhetõ el annyival, hogy bocsi! 2. Isten annyira szeret minket, h még a Fiát sem kímélte - gyakorlatilag önmagából szakította ki - ahhoz, hogy az igazságosság elégtételt kapjon. Tudom, hogy ezt nehéz elfogadni, de abból az alapállásból indulj ki, hogy Isten tökéletes. Nem olyan, mint mi, hogy vannak kicsit simlis dolgaink, de azért mégsem vagyunk annyira rossz emberek, mint egy tömeggyilkos, hanem Isten az abszolút tökéletesség. Akiben egy csepp bûn, vagy a bûn hajlama sincs, és nem átsiklik a bûn felett, hanem meg akarja azt szüntetni. Ezért van, hogy a bûnbocsánat sem csak elkenése a bûnnek, hanem a bûnbocsánatban Isten új szívet, egészen pontosan új célokkal rendelkezõ szívet ad - és ezért kell a váltságáldozat.
Úgy, hogy egy fordított (ellen)misztériumot tanítanak, egy anti-gnosztikus (ál)misztériumot. Az embert egyre kisebbé (=egyre szolgább szolgává) akarják tenni: ez a cél a Biblia nevû álmisztériummal.

Van-e olyan, hogy mondjuk (egy monoteista vallás) isten (e) egy embert azért tesz tönkre, hogy a másiknak kedvezzen?

tegyük fel, van isten "kiválasztottja", és van egy ember, aki nem kiválasztott. a kiválasztott bűnöket követ el, bántja, kínozza a "nem kiválasztottat". a "nem kiválasztott" egy olyan ember, akit kedvelnek, és aki nagy áldozatokat hoz másokért. a "kiválasztott" ember viszont nem ilyen (de lehet ilyen lesz). tehát, isten, a "kiválasztott" kedvéért tönkretenné-e a "nem kiválasztottat"? mivel a "nem kiválasztott" jobb ember, mint a "kiválasztott", de, mivel terve van vele, ezért a "nem kiválasztott" elleni elég durva és súlyos bűnök felett szemet húny? remélem érthető mondókám.

Legjobb válasz: Isten senkinek az életét nem teszi tönkre. Ismered Káin és Ábel történetét? Káin megölte a saját testvérét akit te kiválasztottnak neveznél. Nem volt az, csak az õ szívet tiszta volt, Káiné nem. Isten ugyan megdorgálta, de nem mondhatnám, hogy tönkre tette az életét.

Isten senkinek az életét nem teszi tönkre. Ismered Káin és Ábel történetét? Káin megölte a saját testvérét akit te kiválasztottnak neveznél. Nem volt az, csak az õ szívet tiszta volt, Káiné nem. Isten ugyan megdorgálta, de nem mondhatnám, hogy tönkre tette az életét.
[ tehát, isten, a "kiválasztott" kedvéért tönkretenné-e a "nem kiválasztottat"? ] Ez a része nem világos csak.
A kérdező hozzászólása: ismerem káin és ábel történetét. lehet nem jól tettem fel a kérdést, kissé zavaros. tehát van az, aki nem kiválasztott, aki jobb ember, mint a kiválasztott, de istennek nincsenek különösképp nagy tervei vele. és van a kiválasztott, aki közel sem jó ember, de istennek nagy tervei vannak vele. a kérdés az, hogy azért, hogy a terve sikerüljön, isten elsöpörné-e az útból azt, akivel nincsen nagy terve (de mégis õ az, aki inkább neki tetszõ módon viselkedik)? azaz feláldozná-e õt azért, hogy véghezvigye a kiválasztottal kapcsolatos tervét?
Akkor inkább fogd fel úgy, hogy magához szólítaná-e a nem kiválsztott lelkét, hogy a kiválasztott lelke is majd hozzá kerülhessen és akkor már nem annyira morbid. Egyébként nem tudom, hogy miért kellene ehhez a nem kiválsztottnak megsemmisülni. Ha a kiválasztott megöli, az az õ bûne és nem Istené. De én ebben a kiválasztottas cuccban soha nem is hittem. A bûn megbocsátásról annyit, hogy mindenkinek megbocsát, aki szívbõl, teljes erõbõl megbánta minden bûnét és ígéretett tett rá, hogy soha többé nem követi el. Mivel nem vagyok brutális, kegyetlen gyilkos, õrült sem így nem tudom megmondani, hogy õk mit és miért cselekszenek.
simán lehetséges az általad leírt történet. Gondolj arra, hogy Isten "megkeményítette" a fáraó szívét pl.
Szerintem ez ennél sokkal bonyolultabb, mint ahogy leírtad. Úgy gondolom, hogy nincs jó vagy rossz ember, és nem hiszem, hogy Isten bárkit is jobban szeret, vagy van, akivel ne lenne terve. Mindenkivel van terve, mindenkit egyformán szeret. Persze egy-egy ember megtéréséért lehet olyan, hogy kedvezõtlen dolog történik, de minden okkal. Amit leírtál, szerintem ebben a formában nem létezik.
A Biblia szerint 1. mindenki egyformán bûnös, illetve 2. Jézus áldozatával a kárpit meghasadt és Isten mindenkit hív. Tehát te semmivel sem vagy kevésbé választott, mint mondjuk Teréz anya.

Statisztikailag kimutathato hogy a hivo emberekkel kevesebb problema/baj tortenik? Tehat, hogy Isten JOL terelgeti az utjukat. Vagy nem mutathato ki, es akkor ez egy (kisebb) bizonyitek lenne Isten nem letezesere.

Legjobb válasz: Szia! A kereszténység nem ígér problémamentes életet, sõt, akit szeret az Isten azt neveli különbözõ próbákon keresztül, hogy a jelleme csiszolódjon, és a hite erõsödjön. Másrészt pedig Sátán - aki e világ fejedelme a Biblia szerint - kisérti is az embert, ahogyan ez számos bibliai példán keresztül világossá válik. Érdemes lenne elolvasnod ezeket a történeteket, hogy lásd Isten hogyan fordítja az ember javára a nehézségeket, és próbákat. Üdv. Péter

Szia! A kereszténység nem ígér problémamentes életet, sõt, akit szeret az Isten azt neveli különbözõ próbákon keresztül, hogy a jelleme csiszolódjon, és a hite erõsödjön. Másrészt pedig Sátán - aki e világ fejedelme a Biblia szerint - kisérti is az embert, ahogyan ez számos bibliai példán keresztül világossá válik. Érdemes lenne elolvasnod ezeket a történeteket, hogy lásd Isten hogyan fordítja az ember javára a nehézségeket, és próbákat. Üdv. Péter
Szia! Nem vagyok hívó, vallásos, de egyik ismerõsöm az. Velük sok probléma történni szokott, de a megoldása is váratlan, szinte "égi" csoda.
Én nem vagyok hívõ egyáltalán, de nem szoktak velem rossz dolgok történni - egyáltalán. Max. apróságok, de azokon sem bosszantom fel magam. Nem hiszem hogy lenne ilyen statisztika, mellesleg hülyeség is, most képzeld már el, az összes hívõ ember csak otthon tunyul mindig és eljár imádkozni, Isten meg csak úgy hozzájuk vág valami jó állást, jó barátokat, stb, aki meg nem hívõ, de keres, tesz a dolgokért az kevesebbet kap? Ilyen nincs, hozzáállás és személyiség kérdése, kinek mibõl mennyi jut.
Nem hiszem hogy ez kimutatható, és nem is hiszek abban, hogy a vallás garancia lenne, ahogy Péter is írta. Gondolj bele, Jézus kínhalált halt, ahogyan az össszes apsotolok is Jánost leszámítva, és a korai keresztények többsége is az arénában végezte. És õk sokkal dinamikusabban hittek, mint mi.
Isten nem fogja neked bizonygatni, hogy Õ van. "Sok fájdalom éri a bûnöst, de aki bízik az Úrban, azt Õ szeretettel veszi körül." 32. zsoltár Ez azt jelenti, hogy mindannyiunkat sok fájdalom ér, mert mind bûnösök vagyunk. A hívõknek annyival könnyebb, hogy közben Isten szeretettel öleli õket, vigasztalja az övéit és értelmet ad a nyomoruknak. A bajok tképpen a bûneink miatt vannak, mert tönkrevágtuk magunk alatt a földet kapzsiságból, lustaságból. Mind uazt a rákkeltõ kaját esszük, uazt a szennyezett vizet isszuk, stb.
"mert mind bûnösök vagyunk" Csak a magad nevében légyszi! 1Kor 6:10 Se lopók, se telhetetlenek, se részegesek, se szidalmazók, se ragadozók nem örökölhetik Isten országát. 1Kor 6:11 Ilyenek VOLTATOK pedig némelyek, DE megmosattattatok, DE megszenteltettetek, DE megigazíttattatok az Úr Jézusnak nevében és a mi Istenünk Lelke által. Zsid 1:3 Aki az õ dicsõségének visszatükrözõdése, és az õ valóságának képmása, aki hatalma szavával fenntartja a mindenséget, aki MINKET bûneinktõl MEGTISZTÍTVÁN, üle a Felségnek jobbjára a magasságban,
Ne viccelj már! Nyisd ki a szemed és láss!

Ha van isten, miért hagyja, hogy a [. ] politikusok kizsákmányolják az országunkat?

Nem olyan választokat akarok, hogy isten útjai kifürkészhetetlenek. Miért van az, hogy ha történik valami jó dolog, akkor áldják az urat, ha meg vmi rossz dolog történik, arra annyi a magyarázat, hogy isten útjai kifürkészhetetlenek ?

Legjobb válasz: Isten egészen átengedte a hatalmat az embereknek. Ha egy országnak választott vezetõi vannak, akkor annyira tiszteletben tartja a választások eredményét, hogy nem tesz semmit sem ellenük. A középkori királyok is Isten kegyelmébõl uralkodtak. Lehet, hogy Isten ugyanazt akarja, mint õk. Lehet, hogy ez kollektív büntetés, például az irigységért. Aki bízik Istenben, az csupa jót vár el tõle; ha rossz éri, akkor bízik abban, hogy a látható nehézségek ellenére megsegíti. Van, aki szerint a nehézségekkel az a cél, hogy próbára tegye a hitüket.

Isten egészen átengedte a hatalmat az embereknek. Ha egy országnak választott vezetõi vannak, akkor annyira tiszteletben tartja a választások eredményét, hogy nem tesz semmit sem ellenük. A középkori királyok is Isten kegyelmébõl uralkodtak. Lehet, hogy Isten ugyanazt akarja, mint õk. Lehet, hogy ez kollektív büntetés, például az irigységért. Aki bízik Istenben, az csupa jót vár el tõle; ha rossz éri, akkor bízik abban, hogy a látható nehézségek ellenére megsegíti. Van, aki szerint a nehézségekkel az a cél, hogy próbára tegye a hitüket.
Isten szabad akarato adott az embernek, nekem is, neked is a politikusoknak is.
Mi köze ehhez istennek? Mi csináltuk magunknak, oldjuk is meg. Vagy ez szerinted úgy mûködik, hogy ha valamit [email protected], akkor majd a jóisten helyreteszi? Amúgy meg ez a lelkiszegények hülyesége, hogy ha jó történik áldjuk az urat, ha rossz akkor meg kifürkészhetetlen... Igazi idiótaság :) A politikusok meg mindig tükrözik a népet... ezt ne feledd!!!
Gondolom te azért is Istent hibáztatod egybõl, ha lesz.arod a lábadat. "Segíts magadon, az Isten is metgsegít"
jaj, hát a szabad akarat, nem tudtad? bármi rossz dolog történik a földön az az embereknek köszönhetõ, semmi köze istenhez, de persze mindent neki köszönhetünk, ami jó, véletlenül sem magunknak meg a szabad akaratunknak ;)
utolsó, hogyha már tudtam magamon segíteni, isten mi a pics.ának kell oda? ez a leghülyébb kijelentésetek
[. ] helyére rohadt pénzéhes korrupt Darth Vader
Igen... és aki mindenért istent hibáztatja, vagy áldja, az egy gyáva [email protected] aki nem mer felelõsséget vállalni az életéért...
Nah valami ájtatos szentfazék lehúzta az elõzõ hozzászólásomat 28%-ra... Ázistenit neki... :D
A kérdező hozzászólása: Mivel feltételes módban írtam, az kifejezi a kételkedésemet.
az én istenem, ami teremtette az egész világegyetemet, aki vagy ami a megtestesületlen intelligens energia nem szólhat bele abba ami itt folyik, mindenkinek a tanulás a dolga itt lent..egyszer ezek a szmét politikusok is megtanulják a saját bõrükön azt amit tesznek az emberekkel..sztem..
nem hagyja. már megalkotta, és kidolgozta a megmentõt, illetve a megmentés minden lépését. már csak az óráját egyezteti, és rendet rak a világban. minden nemzetbõl elfogadható lesz elõtte az, aki cselekszi az õ akaratát. mégis, az 1 jános 4:20 ezt írja:"ha valaki azt álítja: "szeretem az Istent", és mégis gyûlöli a testvérét, akkor az hazug. mert aki nem szereti a testvérét, akit lát, nem szeretheti az Istent, akit nem lát. és az a parancsolatunk van tölle, hogy aki szereti az Istent, az szeresse a testvérét is."
A szabad akaratos történet ott bukik meg, hogy olyanok is szabadon garázdálkodhatnak, akiknek nincs szabad akaratuk, például azért, mert fanatikusok, vagy a határtalan gyûlölet irányítja õket.
Isten szabad akaratot adott az embereknek. Dönthetünk úgy, hogy bünt követünk el és a pokolra jutunk, de üdvözölhetünk is, ha úgy élünk. Az, hogy , , parasztok" ülnek a parlamentben, az is a mi döntésünk következménye.
A kérdező hozzászólása: Én nem is hiszek semmilyen istenben A kérdezõ kérdése: Ha van isten... Ezt gondold/gondoljátok végig. Ha nem hiszel benne ne tegyél fel kérdést úgy hogy "van Isten".
A kérdező hozzászólása: Nem konkrétan a keresztény Istenre gondoltam, ha amibe általába hisznek, lehet az felõlem akármilyen és úgy már nem nagy kezdõbetûs . Nem vagyok zsidó. Nem hiszek semmilyen istenben, de attól még lehet fontos nekem a hazám. Amúgy meg a karácsonyról annyi a véleményem, hogy ilyenkor hirtelen mennyire fontos mindenkinek, hogy szeressük egymást, stb..., holott ezt egész évben illene szem elõtt tartani.
a 19.28 vagyok, és 19.23-nak írtam!
Te láma utolsó te :D Azon röhögök, hogy fogalmad sincs a karácsony honnan ered... melyik császár vezette be, hogy ünnep legyen, és miért pont ez a nap. Ha tudnád akkor ezt most nem nézted volna be ilyen csúnyán:) De nyilván tudod... És nem tudom ki fröcsög, te zsidózol :) Nyilván nagy keresztény lehetsz, ha táborokról beszélsz... Na de mindegy, szót sem érdemel...
kedves utolsó...igaz, nem én szentfazekoztam, de ne hidd azt, hogy minden jobbikos és hungarista(direkt írom külön) hithû keresztény...én is jobbikos vagyok, mégsem hívõ... akkor egybõl zsidólelenc (utálom õket mellesleg) leszek?
Remélem a karácsonyt sem ünneplitek meg, ha már ennyire lehúzzátok a "szentfazekakat". Unatkozó zsidó vagy elzsidósodott lelencgyerekek vagytok és nagyon unalmas már amit csináltok. És az a vicces, hogy ránk hungaristákra mondjátok hogy mennyire gyûlölködünk, közben nektek minden szavatok megvetés, és fröcsögtök a gyûlölettõl most is. De nem baj, mi így sem gyûlölünk titeket. Gyûlölet nélkül viszünk táborokba ha eljön az idõ.
"Ha van isten"- mivel hogy ez tulajdonnév, bármennyire is fáj, nagy betûvel kell írnod. Mivel, hogy ezt mi akartuk, nekünk kell szívnunk... Hát sajnos ilyjártál, mert az embernek szabad akaratja van.
A kérdező hozzászólása: Én nem is hiszek semmilyen istenben, csak kíváncsi vtam a sok szentfazék erre mit mond, amit a saját bõrén tapasztal.
Egyet értek azzal aki elõttem írt. Isten szabad akaratot adott minden embernek, és jobban megéri, hogy itt pár évig jól élj, és aztán örökké a pokolban legyél, vagy pár évig roszabbul élj, és a Mennyben leszel örökké. Higyj Istenben, mert akkor jól is élhetsz és a Mennybe is juthatsz, ez az egyetlen helyes megoldás, hogy elfogadod Jézus Krisztust életed Urának.

Azt írja a biblia hogy a szentlélek káromlást Isten nem bocsájtja meg az embernek! Ez mit jelent? Ha én káromoltam gondolatomban de nem gondolom komolyan én a pokolba kerülök? Függetlenül attol hogy utánna keresztény vagyok?

Legjobb válasz: *Biblia *Szentlélek *bocsátja *...gondolatomban, de... *...attól, hogy... A gondolatban elkövetett istenkáromlás is számít szerintem. Mert ha Isten beléd lát, az ugyanolyan, mintha hangosan kimondtad volna. És ha nem gondoltad komolyan? Csak szófordulatként használtad? Némelyek szerint az káromkodásnak számít. De az Isten mindig megbocsát. Egy kicsit máshogy. Gondolkodj el, ne itt várd a válaszokat. Ha lelkiismeret furdalásod van, az már jó jel. Elkezdõdött a megbocsátás.

*Biblia *Szentlélek *bocsátja *...gondolatomban, de... *...attól, hogy... A gondolatban elkövetett istenkáromlás is számít szerintem. Mert ha Isten beléd lát, az ugyanolyan, mintha hangosan kimondtad volna. És ha nem gondoltad komolyan? Csak szófordulatként használtad? Némelyek szerint az káromkodásnak számít. De az Isten mindig megbocsát. Egy kicsit máshogy. Gondolkodj el, ne itt várd a válaszokat. Ha lelkiismeret furdalásod van, az már jó jel. Elkezdõdött a megbocsátás.
gotquestions.org/Magyar Kérdés: Hogyan kapok megbocsátást Istentõl? Válasz: ApCsel 13:38 - “Vegyétek tehát tudomásul, atyámfiai, férfiak, hogy õáltala (Jézus által) hirdetjük nektek a bûnök bocsánatát.” Mi a megbocsátás és miért van szükségem rá? Maga a “megbocsát” szó azt jelenti, hogy tisztára töröl, kegyelmet ad, adósságot eleneged. Amikor valakinek rosszat teszünk, akkor a megbocsátását szeretnénk, hogy a kapcsolatunk helyreálljon. A megbocsátás nem garantált csak azért, mert valaki szeretné megkapni. Senki sem érdemel megbocsátást. A megbocsátás a szeretet és a kegyelem cselekedete. A megbocsátás annak eldöntése, hogy nem neheztelek egy másik személyre, bármit is tett ellenem. A Biblia szerint Isten megbocsátására van szükségünk. Mindannyian követtünk el bûnöket. Prédikátor 7:20 - “Bizony nincs olyan igaz ember a földön, aki csak jót cselekedne, és nem vétkezne.” 1János 1:8 – “Ha azt mondjuk, hogy nincsen bûnünk, önmagunkat csaljuk meg, és nincs meg bennünk az igazság.” Minden bûn egyben lázadás is Isten ellen (Zsoltárok 51:4). Emiatt mindennél jobban szükségünk van Isten megbocsátására. Ha a bûneink nincsenek megbocsátva, akkor az örökkévalóságot úgy fogjuk tölteni, hogy a bûneink következményei miatt szenvedünk (Máté 25:46; János 3:36). Megbocsátás – Hogyan kaphatom meg? Isten szeretõ és kegyelmes – vágyik rá, hogy megbocsáthassa a bûneinket! 2Péter 3:9 – “…türelmes hozzátok, mert nem akarja, hogy némelyek elvesszenek, hanem azt, hogy mindenki megtérjen.” Isten nagyon szeretne megbocsátani nekünk, mindent megtesz ezért. Az egyetlen igazságos büntetés a bûneinkért a halál. A Róma 6:23 elsõ fele ezt mondja – “Mert a bûn zsoldja a halál…” Az örök halál a fizetsége a bûneinknek. Isten a tökéletes terve szerint emberré lett – Jézus Krisztussá. (János 1:1, 14). Jézus meghalt a kereszten, és így megkapta a büntetést, amit mi érdemeltünk volna – a halált. 2 Korinthus 5:21 – “Mert azt, aki nem ismert bûnt, bûnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk õbenne.” Jézus meghalt a kereszten és ezzel átvette az ítéletet, ami minket sújtott volna! Mivel Jézus egyben Isten is volt, ezért a halála megbocsátást jelentett az egész világ bûneire. 1 János 2:2 – “mert õ engesztelõ áldozat a mi bûneinkért; de nemcsak a mieinkért, hanem az egész világ bûnéért is.” Jézus feltámadt és ezzel kijelentette, hogy gyõzött a bûn és a halál felett (1 Korinthus 15:1-28). Dicsõség Istennek, amiért Jézus Krisztus halála és feltámadása által a Róma 6:23 másik fele igaz lett: “… az Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban.” Szeretnéd, hogy a bûneid meg legyenek bocsátva? Nyomasztó bûntudatod van, ami sehogy sem akar elmúlni? A bûnbocsánat most már megkapható, ha hiszel Jézus Krisztusban mint megváltódban. Efézus 1:7 – “Õbenne van – az õ vére által – a mi megváltásunk, bûneink bocsánata is; kegyelme gazdagságából” Jézus kifizette az adósságunkat, hogy megbocsátást kaphassunk. Ezért mindössze annyit kell tenned, hogy kéred Istent, hogy adjon neked bûnbocsánatot Jézus által, és hinned kell, hogy Jézus meghalt, hogy kifizesse neked ezt a megbocsátást. Ez a kettõ elég ahhoz, hogy Isten megbocsásson neked! János 3:16-17-ben van az a csodálatos üzenet, hogy “Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiád adta, hogy aki hisz õbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert Isten nem azért küldte el a Fiút a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözöljön a világ általa.” Megbocsátás – tényleg ilyen könnyû? Igen, valóban ilyen könnyû! Nem tudsz megdolgozni Isten bocsánatáért. Nem tudsz fizetni érte. Csak el tudod fogadni hit által, Isten kegyelmén keresztül. Ha el szeretnéd fogadni Jézus Krisztust mint Megváltódat, és megbocsátást szeretnél Istentõl, íme egy ima. Ne felejtsd el, hogy ez az ima vagy bármely másik nem fog megmenteni. Egyedül az tud megmenteni a bûntõl, ha bízol Krisztusban. Ez az ima egyszerû módja annak, hogy kifejezd Istennek a hitedet Õbenne, és megköszönd neki, hogy megbocsát. “Istenem, tudom, hogy bûnt követtem el ellened és büntetést érdemlek. De Jézus Krisztus átvette a büntetést amit én érdemelnék és így hit által bocsánatot nyerhetek. Elfordulok a bûntõl és csak benned bízom az üdvösségért. Köszönöm csodálatos kegyelmedet és megbocsátásodat Ámen!”

Tiszába vannak azzal azok a vallásos istenhívő emberek hogy a jóslás, mágia, asztrológia, horoszkóp stb Isten ellenes dolog?

Már mit aki istenhív? és hisz az ilyen jóslás,mágia,stb dolgokba!

Legjobb válasz: Eh, megint egy kiragadott rész a Bibliából, amivel lehet jönni, hogy "ez bûnös dolog". Kopernikuszt meg társait annak idején azért kiáltották ki bûnösnek és olyannak, aki pokolra fog jutni, mert a csillagokat és a világegyetemet tanulmányozta. Évekig eretneknek számított az elmélete is, miszerint a Nap kerül forog a Föld és nem fordítva. Be kell látni , Isten nemhiába adta ezeket a dolgokat. A tiltás azért születhetett meg, mert Isten tudta hogy rengetegen vissza fognak élni a képességekkel, és rossz útra is tévedhetnek az ezzel foglalkozók. (Lsd. üzleti tevékenység) Semmi bûn nincs magában az asztrológiában, jóslásokban....de a mértékletesség fokozottan számít. Kis adagban gyógyír, nagy adagban méreg-akár így is fogalmazhatunk.

Eh, megint egy kiragadott rész a Bibliából, amivel lehet jönni, hogy "ez bûnös dolog". Kopernikuszt meg társait annak idején azért kiáltották ki bûnösnek és olyannak, aki pokolra fog jutni, mert a csillagokat és a világegyetemet tanulmányozta. Évekig eretneknek számított az elmélete is, miszerint a Nap kerül forog a Föld és nem fordítva. Be kell látni , Isten nemhiába adta ezeket a dolgokat. A tiltás azért születhetett meg, mert Isten tudta hogy rengetegen vissza fognak élni a képességekkel, és rossz útra is tévedhetnek az ezzel foglalkozók. (Lsd. üzleti tevékenység) Semmi bûn nincs magában az asztrológiában, jóslásokban....de a mértékletesség fokozottan számít. Kis adagban gyógyír, nagy adagban méreg-akár így is fogalmazhatunk.
Onnan tudom egyébként, hogy Isten ad lelki "adományokat" nekünk embereknek. A próféták is Isten szavait közvetítették a jövõre vonatkozólag. Isten nem sajnálja az emberektõl a tudás megértését, sõõt! Csak odáig az elme nem képes még "eljutni" , ahova a technikai külsõség (tv, számítógép, internet) már eljutott. Miért ne lehetne hinni Istenben és abban hogy az asztrológia egy tudomány? A jóslásnál már én is finomabban fogalmazok, hiszen rengeteg a mai idõkben az átverés meg a sarlatánság. De aki tisztán érzi magában ezeket az erõket, és tisztán adja át (nem vár érte semmit), ott elhiszem, hogy Isten ereje vezeti.
Csak óvatosan! Én is Istenhívõ vagyok, de nem merném határozottan felsorolni, hogy mi Isten-ellenes és mi nem. Az igazi jóslás az lehet javaslattétel, a helyes útra terelés, a mágia lehet gyógyító, stb. A szellemvilág létét kár tagadni, hacsak nem elvakult materialista az emberfia. "Lehet prófétáló tehetségem, ismerhetem az összes titkokat és mind a tudományokat, hitemmel elmozdíthatom a hegyeket, de ha szeretet nincs bennem, mit sem érek. "
Istenhívõ vagyok és nem is hiszek ilyenekben...Ez már valóban nem a vallás része.
"Mikor te bemégy arra a földre, amelyet az Úr, a te Istened ád néked, ne tanulj cselekedni azoknak a népeknek útálatosságai szerint. Ne találtassék te közötted, aki a fiát vagy leányát átvigye a tûzön, se jövendõmondó, se igézõ, se jegymagyarázó, se varázsló; se bûbájos, se ördöngõsöktõl tudakozódó, se titokfejtõ, se halottidézõ. Mert mind útálja az Úr, aki ezeket míveli, és az ilyen útálatosságokért ûzi ki õket az Úr, a te Istened te elõtted. Tökéletes légy az Úrral, a Te Isteneddel! Mert ezek a nemzetek, akiket te elûzesz, igézõkre és jövendõmondókra hallgatnak; de tenéked nem engedett ilyet az Úr, a te Istened." (5 Mózes 18:9-14)
ehh..akkor Jézus istenellenes volt, v mi? o.o
Istenhívõ vagyok, de nem keresztény és érdekel az okkultizmus, ám nem vagyok amolyan bolond, magát kiválasztottnak érzõ személy, aki Harry Potternek érzi magát. Ám ami igaz, az igaz, erre szokták mondani, hogy csak az nem hisz benne, aki még nem ismeri - mert mit tudsz te például az asztrológiáról? Nem kell hinni a napilapok gagyi horoszkópjainak, de a születés fátuma valóban meghatározza a személyiséget. anno olyat játszottunk a suliban egyik barátnõmmel, hogy viselkedésjegyek alapján találgattuk az emberek csillagjegyét - körülbelül 80%-ban bejött a dolog. Szóval, nem kell vakon hinni minden butaságban, te tudás és tapasztalat nélkül ne ítélj el semmit. Mellesleg óvatosan a kifejezésekkel, mert az istenhívõ nem csak a keresztényeket jelöli, hanem mindenkit, aki bármely vallásban hisz.
ha nem az embermegszálló démonokról szólnak, akkor mivel magyarázod az országban a napi kettõ démonûzést, amit a keresztény egyház végrehajt?
Bocs az offért: igazából ezzel a t-ny/ty-n dologgal igen sokan foglalkoztak már, valóban így van, hogy általánosságban a protestánsok használják a keresztyén kifejezést, de ettõl függetlenül különösebb teológiai háttere nincs ennek a kérdésnek. Én meg már így szoktam meg, és mivel elkötelezett evangélikus vagyok, én így szeretem használni, de ugyanúgy írhattam volna keresztényt is, ezen már ne múljon. :) GBW: Ezt nagyon jól megfogalmaztad! Nem szabad, hogy ezek a dolgok foglalják el az ember életében az "Istennek járó helyet". Ez a lényeg, köszi! :)
Már éppen akartam írni de úgy látom megelõztek, hogy ha bûn akkor az egyház miért végezheti? És persze nemcsak démonûzést végeznek. Nem kell messzire menni egy mise gyakorlatilag megfelel egy mágikus szertartásnak.
mert az angyali valamint démont ûzõ mágia és a misék szertartás varázslatai az istenüktõl eredõ mágia, olyan, amit az istenük, vagy angyalai közvetítenek. Az ilyen mágia "ára" a tiszta élet és a tiszta, istenük szelleme szerinti jó cél, másként nem kapnak segítséget. mivel ez az isteni erõ tulajdonképpeni kérése, és elõmozdítja istenük erejének növekedését, az uruk szemében ez nem bûn.
A kérdező hozzászólása: 14:20 démonok létezését alapigazságnak tartja de nem úgy hogy az emberek testébe szál meg ilyenek!
szellemek, angyalok, hogy elfogadja, de alapigazságnak tartja. démonok létezését nemcsak hogy elfogadja, de alapigazságnak tartja. viszont, Dante pokolleírásával összhangban a csalókat a pokol nyolcadik bugyrában helyezi el ( ez tv-s emberkék pl), a varázslókat pedig a a nyolcadik bugyor harmadik körébe, tehát igenis elhiszik, sõt kimondják hogy vannak varázslók, viszont csodát tenni büntetés nélkül ( pokol) csupán Istennek és szentjeinek, angyalainak van joga.
Nem, nincsenek a Tiszába'. Inkább a Dunába'.
Többen is leírták, kicsit más szempontból leírom ugyanazt: a bolygók, csillagok, satöbbik (pl. a szellemek is, ha vannak) teremtmények. Tehát nem állnak felettünk, fõleg nem szentek, vagy istenek. Azt szabad kutatni, hogy az egyes bolygók állásai és egyes emberek jellemei hogyan függenek össze (és a komoly asztrológia ezt is csinálja, a bulvárlapok rovataiban lévõ "asztrológiai" jóslatokon meg legfeljebb mosolyog az ember), de nem szabad elfelejteni, hogy a jövõ alapvetõen és elvi síkon is kifürkészhetetlen. Ha nem így lenne, Isten egyik legszebb ajándéka, a szabad akaratunk nem létezne. Az ember véleményem szerint játszhat sokmindennel, csak ne jusson oda, hogy a transzcendens valamiket maga fölé helyezi, és azok átveszik felette az irányítást.
*Keresztény és Keresztyén, bocsánat.
Ó, ha már egy szón is megy a "vita"... Keresztény- ezt a katolikusok mondják Keresztény- Protestánsok fõként Az igealakok helyességével/illetve helytelenségével magyarázzák .
úgy hogy keresztyén nem helyes helyesen így van, ahogy a kérdezõ is írta keresztény. Nem kötekedni akarok csak mondom :)
"Be kell látni , Isten nemhiába adta ezeket a dolgokat" Honnan tudod, hogy valaki Istentõl kapta pl. a "jövendõ látó" képességeit?
20:42-es vagyok:) Eszembe jutott még egy érdekes dolog. Nagynénémék egyik nyáron elzarándokoltak Medjugorje-ba(remélem, jól írtam) a közözéssükbõl pár emberrel. És van ott egy nõ, aki állítólag ilyen jelenéseket szokott látni Máriáról, aki általa szokott évente egyszer üzenni a hívõknek. Na, és amikor kint voltak, ezzel a csapattal elmentek hozzá, és együtt imádkoztak, eközben valaki vette õket kamerával. Volt köztük egy férfi, aki kb a felénél elkezd ránagózni, ordítani stb, nagyon durva. Az ott lévõk - és nõ is- azt állították, hogy akkor szállt ki belõle az ördög. Hiába, hogy láttam azt a felvételt, de akor is nehezen tudok hinni az ilyesmiben, nem tudom. Én az a nagyon racionális-szkeptikus emberke vagyok, úgyhogy nehezen hiszek ilyesmiben... de tény hogy érdekes.

Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!