Találatok a következő kifejezésre: Az objektív az (113 db)

Hogy van az objektíven az érték? (Tükörreflexes fgép)

Vásárlás előtt állok, de sajnos még nem volt a kezemben egy sem, így nem tudom milyen objektív kellene nekem. Nem értem az értékeket az objektíven. Hány optikai zoomos pl a 18-55(3?), 18-300(16?). Meg mettől lát 1,8m-től 30m-ig a 18-300? Én főként eseményeket fotóznék(szülinap, karácsony stb.), tájakat, autókat. Ehhez milyen obit ajánlotok? Most van egy bridge gépem ami 30x optikai zoomos(10alkalomból 3-4x használtam ki az optikai zoomot), de most van alkalmam lecserélni tükrösre amivel élni fogok. Magamnak hobbi szinten kell csak.

Legjobb válasz: amit Apuci69 írt a blendeértékkel kapcsolatban az mélységélességnek hívják, ami annyit jelen hogy a képnek van egy bizonyos térbeli élessége,lehet,hogy csak a háttér v. az elõtér éles,attól fögg hogy te hova fókuszálsz, ami ezen határon kívülre esik, az már nem lesz éles. Portréfotózáshoz ajánlott a lehetõ legkisebb rekeszérték használata, igy csak a téma (pl.:egy ember) lesz éles és a háttér elmosott.tájképnél ez pont fordítva van, mert ott ugye az elõ- és háttérnek is élesnek kell lennije (azaz nagy rekeszérték szükséges) amit írt a kérdezõ, hogy mettõl meddig lát (1,8m-tõl 300ig) az nem így van :D az én 18-55mmes obimnál a minimális tárgytávolság 0,25m. ilyet hogy "lát"meg nem lát ezeket nem mindjuk, mivel az obi is csak lencsékbõl áll, így nagyjából azt látja amit te is, csak egy kicsit másképp egyébként milyen gépet tervezel venni? remélem segítettem vmit, ha kell még valami nyugodtan írj :D én is most kezdtem el nemrég tükrös géppel foglalkozni (canon EOS 650D) és tanulásnak meg hobby szintre az alapobik is nagyon jók.. :D 16/F

amit Apuci69 írt a blendeértékkel kapcsolatban az mélységélességnek hívják, ami annyit jelen hogy a képnek van egy bizonyos térbeli élessége, lehet, hogy csak a háttér v. az elõtér éles, attól fögg hogy te hova fókuszálsz, ami ezen határon kívülre esik, az már nem lesz éles. Portréfotózáshoz ajánlott a lehetõ legkisebb rekeszérték használata, igy csak a téma (pl.:egy ember) lesz éles és a háttér elmosott.tájképnél ez pont fordítva van, mert ott ugye az elõ- és háttérnek is élesnek kell lennije (azaz nagy rekeszérték szükséges) amit írt a kérdezõ, hogy mettõl meddig lát (1, 8m-tõl 300ig) az nem így van :D az én 18-55mmes obimnál a minimális tárgytávolság 0, 25m. ilyet hogy "lát"meg nem lát ezeket nem mindjuk, mivel az obi is csak lencsékbõl áll, így nagyjából azt látja amit te is, csak egy kicsit másképp egyébként milyen gépet tervezel venni? remélem segítettem vmit, ha kell még valami nyugodtan írj :D én is most kezdtem el nemrég tükrös géppel foglalkozni (canon EOS 650D) és tanulásnak meg hobby szintre az alapobik is nagyon jók.. :D 16/F
A kérdező hozzászólása: Köszönöm a választ nektek. Nikon D3200 vagy Canon EOS 600D. Ez a kettõ között gondolkozok csak megakadtam, mert én inkább Canon párti vagyok(még nem volt Nikon gép a kezemben), de a Nikon valamivel olcsóbb és tudja azt amit az EOS 600D sõõt... Arra gondoltam, hogy Nikon D3200 váz és 18-55 alapobjektívvel venném azzal tanulgatnám és idõvel vennék egy 55-300as objektívet hozzá, persze ez még nem biztos. Mit javasoltok esetleg jó lenne így? Attól tartok, hogy alapobjektív eleinte lesz csak jó és hamar kinövöm legalábbis ezt mondja mindenki, hogy átálláskor(tkrrlxre.) lényegesebben jobb lesz, de pár hónap után észreveszem, hogy csak alapobjektív. Persze most még nem tudom, de tartok tõle, hogy így lesz.
Így lesz.
Az a bizonyos idõ elég rövid lesz, mert hamar rá fogsz jönni, hogy a 18-55 mm objektív nem sok mindenre jó. Persze tájképre fantasztikus, de ha már csak egy szobán belül készítesz el egy képet, akkor azt fogod észrevenni, hogy nagyon közel kell menni a témához és ha nem, akkor pedig begörbíti a kép széleit a gépbe, ami torzzá fogja tenni. Fõleg az emberei arcot. Szóval úgy ütemezz, hogy egy hét sem telik bele és már számolgatni fogod a pénzt, hogy mikor tudod megvenni :) A gépekkel kapcsolatban neked kellene eldöntened, hogy melyik kellene jobban. Nézd meg a tulajdonságait, vedd számba, hogy vajon tényleg lesz-e rá szükséged és ehhez igazítsd a pénztárcádat. Persze sosem baj, ha egy picivel többet tud, mint amire szükséged lehet :)

Miért van az, hogy sok kommentben olvasom: pl. : 2.8-as blendétõl tûéles képe van az objektívnek (amúgy 1.8-as vagy kb ennyi volt a rekesze hivatalosan). Nem mindenhol tûélesnek kéne lenni? Mi erre a magyarázat?

Legjobb válasz:
Az optika képminõsége a rekesz függvényében általában valamilyen fordított V, vagy U alakú görbe. Alulról limitálja a minõséget az abszolút optikai minõség, tehát hogy mennyire jól van összerakva az objektív. A képen a rekeszelés javít, csökkenti az elmosódásokat (mert kisebb lesz a szóródási kör), és kisebb lesz a lencse széli hibáiból eredõ torzítás is. (A lencsék széleit mindig nehezebb és drágább jóra megcsinálni, mint a közepét, és a rekeszelés kitakarja a széleket.) Viszont ha sokat rekeszelsz, a diffrakció fogja életleníteni a képet, ezért lesz a görbének maximuma ott, ahol a diffrakció kevesebbet ront a képbõl, mint amennyit a rekeszelés javít. Vannak az úgynevezett Cinema objektívek, ahol követelmény, hogy rekesztõl függetlenül mindig ugyanolyan legyen a képminõség. Ez a filmkészítésben a jeleneteken belüli perspektíva váltásoknál fontos, hogy ne legyen egyszer ilyen, egyszer olyan a vágás. Ezek az objektívek viszont több millió forintról indulnak. (Minõségben és árban is hasonló még sok felsõ kategóriás DSLR objektív, pl. egyes Zeiss vagy Leica üvegek, illetve a középformátumú objektívpark.)

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Az optika képminõsége a rekesz függvényében általában valamilyen fordított V, vagy U alakú görbe. Alulról limitálja a minõséget az abszolút optikai minõség, tehát hogy mennyire jól van összerakva az objektív. A képen a rekeszelés javít, csökkenti az elmosódásokat (mert kisebb lesz a szóródási kör), és kisebb lesz a lencse széli hibáiból eredõ torzítás is. (A lencsék széleit mindig nehezebb és drágább jóra megcsinálni, mint a közepét, és a rekeszelés kitakarja a széleket.) Viszont ha sokat rekeszelsz, a diffrakció fogja életleníteni a képet, ezért lesz a görbének maximuma ott, ahol a diffrakció kevesebbet ront a képbõl, mint amennyit a rekeszelés javít. Vannak az úgynevezett Cinema objektívek, ahol követelmény, hogy rekesztõl függetlenül mindig ugyanolyan legyen a képminõség. Ez a filmkészítésben a jeleneteken belüli perspektíva váltásoknál fontos, hogy ne legyen egyszer ilyen, egyszer olyan a vágás. Ezek az objektívek viszont több millió forintról indulnak. (Minõségben és árban is hasonló még sok felsõ kategóriás DSLR objektív, pl. egyes Zeiss vagy Leica üvegek, illetve a középformátumú objektívpark.)
Egyet még lehagytam: persze, mindenhol tûélesnek kellene lennie, de azt ki is kell fizetni. Kevesebb pénzbõl rosszabb anyagokra és gyártóeszközökre futja...
Az elsõ válaszoló nagyon jól leírta, konyhanyelven a dolog annyi, hogy a kevésbé jó minõségû lencsék hajlandóak nagyobb blendenyílásnál a tárgy élességét is rontani, nem csak a háttér élességét. Vannak lencse összehasonlító oldalak, ahol kiválasztod az adott lencse blendenyílását és a gyútávot, és egy lefotózott tesztképet össze tudsz hasonlítani.
A kérdező hozzászólása: Köszönöm szépen mindenkinek!
Talán még annyival toldanék rá, hogy mi is az az "éles objektív". Alapvetõen akkor lenne éles a fókuszsíkban az optika, ha minden matematikai pontot egy pontba képezne le. Ennek viszont több gátja van: végtelenül pontosan megmunkált felületû lencsékre lenne szükség, azokat végtelenül finoman kellene egymáshoz képest pozicionálni. Ráadásul az optikai anyagok eltérõen törik (azaz irányítják) az eltérõ hullámhosszúságú fényt (prizma hatás), ami megint csak bekavar. Így a pontot nem pontba, hanem egy pacába fogja leképezni az objektív. Minél kisebb a paca, annál élesebb a téma. Ezért segít a rekeszelés, mert az minden paca méretét csökkenti (legyen az háttér vagy fókuszsík). Így nõ az élesség és a mélységélesség is. A Cinema objektívek annyira jól vannak összerakva, hogy a szóródási kör (paca) a szenzor pixelmérete alatt van, így hiába nem tökéletes, olyan kicsi a kenése, hogy az a képen már nem fog látszani. Ezért mindegy neki, rekeszeled-e, csak a mélységélességet fogod ezzel változtatni. Viszont itt is igaz, hogy ha nagyon zárod a rekeszt, a lamellákon elhajló fény (diffrakció) nagyon be tud kavarni.
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Még megjegyezném, hogy az optika tervezése nem gyerekjáték. A számítógéppekkel támogatott tervezés világa elõtt az optikagyártóknál matematikus csoportok, többhavi munkával végezték 1-1 jobb lencse tervezési számításait. Az egyik legfõbb probléma, hogy minden hullámhossznak más a fénytörési mutatója, tehát az eltérõ színû fények más fókusztávolságot adnának (lásd: prizma) Tiszta vörös fénynél az adott lencse picit hosszabb fókuszú lesz, mint tiszta kék fénynél. Tehát egy sima szemüveglencse fotózásra alkalmatlan, lágy, színes kontúrokat rajzol, a filmsík elé és mögé szóródnak a különbözõ színekhez tartozó élességek. És a lencse széle felé egyre nagyobb szögben törik meg a fény, és ezeket a hibákat korrigálni komoly munka. Vagyis amikor lerekeszelsz, akkor a képalkotó felületbõl kizárod a lencse gyengébb teljesítményû külsõ területeit. Egy másik fontos nyavaja a síkrakorrigáltság elérése, mert egy sík felületet leképezõ lencse alapjáraton nem egy síkba vetíti a rajzát, hanem valami gömbfelület-félére (mikor fogsz egy plusz néhányas szemüveget és a falra vetíted az ablak képét) A gyengén síkrakorrigált lencse felismerhetõ arról, hogy az fókuszt tekergetve a kép közepe-széle külön kiélesíthetõ :) )

Nem tudom megjegyezni : mi az az objektív és a szubjektív?

Legjobb válasz: Az objektív szó alapja ugyanaz mint az objektumnak, az fényképezõgép objektívnek. TÁRGYilagost jelent (mint ahogy az objektum tárgyat). Magyarán olyan véleményt, közlést, ami nem függ a közlõ világképétõl, véleményétõl, csak a vizsgált tárgytól önmagától. Pl. a kérdésed 10 szóból áll. Ez egy objektív kijelentés. Vagy: A Mount Everest a Föld legmagasabb hegye. A szubjektív a latin subiectivus (alany, személy) szóból ered, ami olyan közlést jelent, ami a közlõ személyéhez, világképéhez, érzelmeihez kötõdik, lehet vele vitatkozni, lehet máshogy látni az adott dolgot. Pl.: A spenót rossz ízû. (Másnak ízlik.) Ez túl kicsi. (Másnak meg túl nagy).

Az objektív szó alapja ugyanaz mint az objektumnak, az fényképezõgép objektívnek. TÁRGYilagost jelent (mint ahogy az objektum tárgyat). Magyarán olyan véleményt, közlést, ami nem függ a közlõ világképétõl, véleményétõl, csak a vizsgált tárgytól önmagától. Pl. a kérdésed 10 szóból áll. Ez egy objektív kijelentés. Vagy: A Mount Everest a Föld legmagasabb hegye. A szubjektív a latin subiectivus (alany, személy) szóból ered, ami olyan közlést jelent, ami a közlõ személyéhez, világképéhez, érzelmeihez kötõdik, lehet vele vitatkozni, lehet máshogy látni az adott dolgot. Pl.: A spenót rossz ízû. (Másnak ízlik.) Ez túl kicsi. (Másnak meg túl nagy).


A tukorreflexes fenykepezogepeknel nit befolyasol az objektiven olvashato milimeterek szama?

hali, total kezdo vagyok , azt tudom hogy a lencsek k0zti allithatosagot mutatja, de az mit szamit ? pl minel nagyobb az ket szam közti külömbseg annal jobb az objektiv ?

Legjobb válasz: Az objekítv fókusztávolságát mutatja. Nem akarok hosszú magyarázatot, én a helyedben elolvasnék pár fotós szakcikket a neten, vagy könyvet vennék a témában, nem szégyen az olvasás. Az objektívnek van még pár jellemzõje ( pl blende értékek ) amelyek szintén fontosak. Nem a fókusztávolság dönti el az objektívekrõl, hogy jobb vagy rosszabb a másiknál. Általában a kis fókusztávolságú objektívek a nagylátószögû lencsék, a nagy fókusztávolság általában teleobjektívekre utal.

Az objekítv fókusztávolságát mutatja. Nem akarok hosszú magyarázatot, én a helyedben elolvasnék pár fotós szakcikket a neten, vagy könyvet vennék a témában, nem szégyen az olvasás. Az objektívnek van még pár jellemzõje ( pl blende értékek ) amelyek szintén fontosak. Nem a fókusztávolság dönti el az objektívekrõl, hogy jobb vagy rosszabb a másiknál. Általában a kis fókusztávolságú objektívek a nagylátószögû lencsék, a nagy fókusztávolság általában teleobjektívekre utal.
Mint ahogy az elõzõ válaszoló is írta, nem azért nem részletezi mert nem akarja, hanem mert a magyarázat nagyon hosszú. A net tele van fotós könyvekkel (torrent, stb.) amikben pontosan és részletesen le van írva. De sok ingyenes cikket is találsz amibõl ezeket az elméleti dolgokat meg tudod tanulni.
A kérdező hozzászólása: csak azert kerdeztem mert most akarok venni egy gepet. nem vagyok nagy fotos, turistaként es csaladi fenykepelre hasznalnam. a fenykpezõt lehet kapni : 18-55mm es 28-80 mm objektivvel. melyik a sokoldalubb ? tehat ha csak egy objektivem lesz melyik a jobb valasztas . köszi
Az 18-55 egy elég sokoldalú objektív, bár azt tudni kell, hogy egy ultrazoom/bridge (értsd: nem tökörreflexes) gép zoomtartományát csak a drágább objektívek (pl. 18-135) fedik le. A 18mm nagylátószöget jelent, az 55 pedig már egy kis telezoom értéket. A kettõ között kb. 35mm-en fogsz olyan képet kapni, mint amit az emberi szem is nagyjából lát. (Kivéve ha full frame géped van, ott 50mm az alap, de ezek a gépek kb. félmilliótól kezdõdnek, objektív nélkül). Ha olcsó megoldásban akarsz gondolkodni, akkor vegyél egy 18-55-ös kitobit és hozzá egy 70-200 vagy 70-300-as telét. Ezzel a kettõvel a legtöbb amatõr fotós szituáció megoldható.
Írd mellé légyszíves a f értékeket is és persze a váz típusát is. A legjobb lenne ha pontos objetkív típust írnál. Pl Canon 18-55 IS USM mert van pár 18-55-ös cucc. Én így látatlanban talán 18-55öst választanám.

Kültéri sportrendezvény fotózására napellenző és UV szűrő kellhet az objektívre?

Legjobb válasz: UV szûrõ: a képnek mindegy, az objektív frontlencséjét védjük vele. Ideális az, ha minden objektíveden folyamatosan egy neki megfelelõ minõségû UV szûrõ van. Napellenzõ: olyan fényforrásokat szûr ki, amik a képen közvetlenül nem látszanak, de becsillanásukkal lágyítják a képet, valamint aurákat hoznak létre. Ez csökkenti a kontrasztot, az élességet, és nehezíti az AF rendszer mûködését, viszont néha mûvészi eszköz is. Sportfotóhoz javaslom a napellenzõt.

UV szûrõ: a képnek mindegy, az objektív frontlencséjét védjük vele. Ideális az, ha minden objektíveden folyamatosan egy neki megfelelõ minõségû UV szûrõ van. Napellenzõ: olyan fényforrásokat szûr ki, amik a képen közvetlenül nem látszanak, de becsillanásukkal lágyítják a képet, valamint aurákat hoznak létre. Ez csökkenti a kontrasztot, az élességet, és nehezíti az AF rendszer mûködését, viszont néha mûvészi eszköz is. Sportfotóhoz javaslom a napellenzõt.
A kérdező hozzászólása: köszi a választ :D és 18-55-ös obi elég? meg a vaku gondolom nem olyan fontos természetes fénynél...

Mit változtat az Objektív?

A fényképezőgépeken elöl az "Objektív"-nek mi a dolga? Mit változtat a képen? (

Legjobb válasz: http://hu.wikipedia.org/wiki/Objekt%C3%ADv_%28f%C3%A9nyk%C3%.. Olyan, mint a szemed, az objektív tulajdonságain és képességein múlik hogy milyen lesz a fénykép (mennyi fényt enged be, milyen látószögû képet fogsz be, fókuszálás, rekeszelés, stb...). A váz arra van, hogy a beérkezõ fényt az érzékelõrõl elmentse képként, és tárolja azt (nyilván nem csak ennyi a dolga, de az objektívhez képest másodlagos fontosságú). Ha ennyire nem vagy tisztában a fényképezéssel, keress fel néhány fotós oldalt, az segít letisztázni sok mindent (google: fotós alapok).

http://hu.wikipedia.org/wiki/Objekt%C3%ADv_%28f%C3%A9nyk%C3%.. Olyan, mint a szemed, az objektív tulajdonságain és képességein múlik hogy milyen lesz a fénykép (mennyi fényt enged be, milyen látószögû képet fogsz be, fókuszálás, rekeszelés, stb...). A váz arra van, hogy a beérkezõ fényt az érzékelõrõl elmentse képként, és tárolja azt (nyilván nem csak ennyi a dolga, de az objektívhez képest másodlagos fontosságú). Ha ennyire nem vagy tisztában a fényképezéssel, keress fel néhány fotós oldalt, az segít letisztázni sok mindent (google: fotós alapok).
Közben már válaszoltam, aki esetleg olvasná a témát késõb: a blende és rekesz itt ugyanaz, ezért a blende-elõválasztás megfelel a rekesz-elõválasztásnak. A fókusz is manuális, kézi élességállítás néven írják. Ennél a gépnél minden lehetõség manuális, amire szükség van: fókusz, rekesz (blende), zár, érzékenység, fehéregyensúly. Ezt a felsõ tárcsán lehet kiválasztani, itt egy P S A M lehetõségeket kell látni: M: manual - teljesen kézi beállítások S: shutter (zár) - zár-elõválasztás, azaz te kiválasztod a kívánt zársebességet, a többit a gép állítja hozzá A: rekesz-elõválasztás: rekeszt adod meg, a többit a gép állítja P: program-mód, ez egy kevert beállítás: elõre meg tudsz adni beállításokat, ezt a gép elmenti. Amit gyakran használsz, azt nem kell mindig automatikusan egyesével beállítani, hanem P-módra váltva a gép betölti és alkalmazza.
A kérdező hozzászólása: Ahol nem írja a Rekeszt abban nincs rekesz? ( ezt találtam : http://www.pixmania.hu/hu/hu/08061683/art/panasonic/lumix-dm.. Csak nem manuális a fókusza ezért gondoltam hogy mégse lenne jó. :( Nekem a manuális dolgok fontosak lenének. De azért megnéznéd hogy szakmai szemel is lássák hogy tényleg rossz vagy mégsem? És mi az a blende? (Azt írja egy-egynél hogy autó blende de mi az?)
A kérdező hozzászólása: Rendben köszönöm szépen :) Ha eszembe jut még valami amit tudni szeretnék írok :) )
A bridge-nél nem szokott az objektív levehetõ és cserélhetõ lenni. A kompaktok nagy részénél objektívét egy motor behúzza kikapcsolt állapotban. Méretre nagyobbak mint a kompaktok, általában van markolatuk, keresõjük, 50e forintnál kezdõdik az árkategóriájuk, kb. 100e-ig is elmehet. A teszteknél vagy a leírásoknál szokott lenni olyan sor, hogy manuális vagy kézi fókusz, záridõ, rekesz elõválasztás vagy kézi záridõ, rekesz. Mellette pedig igen/nem vagy pipa jelzéssel hogy van-e. Az olcsobbat.hu oldalon lehet sok szempont alapján szûkíteni a lehetõségeket, talán abból könnyebb kiindulni, ha a max összeget meghatározod, majd megnézed hogy a lehetõségek között melyik mit tud.
A kérdező hozzászólása: Értem. És hogy tudom megállapítani, hogy az a gép amit kinéztem a Bridge-e? Természetesen olyan szeretnék amin mindent én állítok be, manuálisat. És ha gépet nézek akkor ha van benne akkor mindenképp kel írja hogy van benne manuális fókusz, záridõ-elõválasztás , rekesz-elõválasztás? Lehetséges az, hogy nem írja de van benne? (Te melyik márkát ajánlod?)
A kérdező hozzászólása: Értem. Hát gratulálok a végzettséghez. Igen korábban volt kérdésem ezzel kapcsolatban csak akkor olyan szinten beégetek, hogy inkább töröltem. Igazából úgy kezdõdõt ez az egész fotós dolog, hogy vicbõl a telefonommal elkeztem fényképezgetni és mások véleménye szerint annyira jó képek készültek, hogy elkeztem egyre töbet csinálni sokan monták, hogy kezdjek ezzel valamit. És most ott tartok, hogy egy gépet akarok venni de sok mindent nem tudtam róla mostanáig köszönök mindent. :) Természet fotos irányába haladnék el http://www.google.hu/imgres?q=Term%C3%A9szet+fotos&um=1&hl=h.. hasonlo dolgorol szeretnék hobbiként csinálni képeket. Mindig jókor jó helyen. Nem tudom, hogy ezzel kapcsolatban van-e szakma de nagyon tetszik. Szerinted milyen gépet vehetnék, ami ebben az irányban ideális. 100e FT alatt lenne jó. Mert még túl fiatal vagyok, nem dönthetek egyedül mindenben.És 100e lenne nekem jó, ami a max határ (Ahogy az emberek biciklivel ugratnek és ezeknek a fényképezése ez is tetszik). (15éves)
A kérdező hozzászólása: Tényleg nagyon szépen köszönöm :) Még azt szeretném megkérdezni, hogy te ezeket honnan tudod mind? És ez szerinted jó gép? Vagy mi az ami hiányozhat belõle? http://www.220volt.hu/Nikon+Coolpix+L810+fekete
A legszembetûnõbb különbség: az elsõ fix objektív, a második cserélhetõ. A kompakt és bridge gépeknél az az objektív van, amit beleépítenek, azt kell kihasználod amit tud. Mivel tükrös gépekrõl szólnak a kérdések, annyira nem részletezem a kompakt objektív tulajdonságait: egy nagylátószögû zoom objektívrõl van szó, 2.8 és 5.6 legtágabb rekeszértékkel a zoomtartomány két végén. Tükrös gép esetén van egy vázad, és olyan cserélhetõ objektívet teszel rá, amilyet akarsz (és támogat persze). A Sigma objektívnek itt van az adatlapja, már errõl is le lehet sok értéket olvasni: http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma_70-200_2p8_n15 Sigma: márka neve 70-200: a legkisebb és legnagyobb gyújtótávolság mérete (a linkben találhatóak képek, hogy ez mégis hogyan képzelhetõ el), ami normál és tele tartománynak felel meg. http://www.fotovilag.hu/foto/objek-1/gyutav.htm f2, 8: a legtágabb rekesz értéke, ami egyben a fényerõsséget is jelöli (minél tágabb lehet a rekesz, annál több fény jut az érzékelõre, annál jobban világosodik a kép, és lehet nagyobb a DOF http://fenyertek.hu/2009/12/rekesz-es-melysegelesseg/ EX, DG, Macro, HSM - ezek már az objektív képességét jelölik. Itt ki lehet bogarászni: http://fotozz.hu/cikket_megmutat?cikk_ID=28
Ráérek, meg el lehet mondani, nem az a probléma. Hanem hogy nagyon komplex, sok dologgal összefüggõ kérdéseket triviális oldalról közelítesz meg. Olyan, mintha pár mondatos érthetõ és egyszerû válaszokat várnál, pedig ezekrõl oldalakat lehetne írni még röviden is. Viszont a neten lévõ alapok leírása érthetõen és illusztrálva mutatja be a dolgokat. Ha nem veszel objektívet, akkor van egy vázad amivel nem tudsz mit csinálni (gondolom itt már a téma le van szûkítve a DSLR-világra), hiszen az objektíven áthaladó fénybõl, az objektív beállított tulajdonságaiból lesz kép. Az elõzõ példával élve, ha a váz a test, és az objektív a szem, akkor objektív nélkül vak vagy, mert nem tudsz mivel képet csinálni. Rekeszelés: http://howtophoto.wordpress.com/2009/04/11/zarido-rekeszeles..
A kérdező hozzászólása: Nem lehet fókuszálni az nélkül?
A kérdező hozzászólása: És az nélkül a fényképezõgép nem olyan jó? Mert azt is +ba kel venni a gépre rá nem? (És ha ráérsz leírnád h mi az a reteszelés?) :D
A kérdező hozzászólása: Igen látom, üzenetben fogok írni mostantól vagy nekem mindegy.
36-400 lenne, de nem tudok olyan telekonverterrõl, amit a direkt APS-C-re gyártott objektívekre fel lehetne tenni.

Két kérdés: 1: a sigma 28-300 mm macro objektívet rá lehet tenni a canon eos 1100d-re? 2: ugyanennek az objektívnek van stabilizátora?

Legjobb válasz: A Sigma gyárt mindenféle fényképezõgépre objektíveket, köztük a Canonra is. Tehát ami Canon bajonettes Sigma, azt rá lehet tenni. Stabilizátor ebben nincs, azt pedig onnan tudod, hogy nincs rajta (Sigmánál) OS jelzés.

A Sigma gyárt mindenféle fényképezõgépre objektíveket, köztük a Canonra is. Tehát ami Canon bajonettes Sigma, azt rá lehet tenni. Stabilizátor ebben nincs, azt pedig onnan tudod, hogy nincs rajta (Sigmánál) OS jelzés.
A kérdező hozzászólása: Igen.de nem így értettem. Miben más stabi val.mekkora a kettõ közti különbség ?mármint stabival és stabi nélkül
Ha jól tudom, csak a stabilizátor a kettõ közti különbség, árban pedig kb. 100.000 Ft-tal drágább a stabis.
A kérdező hozzászólása: Ezt most hogy érted?
Szerintem csak a stabilizátor és 100.000 Ft
A kérdező hozzászólása: A sigmának van egy 50-500 mm-es objektíve amibõl van stabilizátoros és stab nélkuli is . a kettõ közt nagy a különbség?
A kérdező hozzászólása: Köszönöm
Tudomásom szerint nincs. De kikerestem neked a Sigma honlapján, hogy a Canonhoz miket gyártanak, 28-300-at nem is írnak hozzá. De itt van az oldal, szemezgess: http://www.sigma-foto.de/produkte/objektive/suchergebnisse.h.. Ezek elméletileg azok, amiket gyártanak Canonhoz.
A kérdező hozzászólása: És létezik ebbõl olyan aminek van stabilizátora?
Kb. 2-3 fényértéket jelenthet a stabilizátor. (Tehát annyival hosszabb záridõt tudsz kézbõl, élesen tartani)

Mikor rajzolnak az objektívek a legszebben? (rekeszelés)

Ha pélául van egy objektívem ami mondjuk 4-45 rekeszelhet?, mire érdemes állítani. Vegyünk egy esetet amikor nagyon süt a nap 5.6 al 1/4000 edet tudok exponálni. Ekkor mondjuk 10es rekesszel 500-800 körül. Tudom hogy nem rajzolnak a legjobban a legnagyobb fényer?n, de mégis mit érdemes beállítani ha van rá lehet?ség?

Legjobb válasz: A legnagyobb fényerõbõl leveszel 2 fényértéknyit. Pl f2.8 -as zoom esetében f5.6 Célszerû kipróbálni az objektíveidet, hogy számodra megfelel-e az a minõség. Nagy fényerejû objektívet én pl. azért veszek, hogy legtágabb blendén használjam és A4 -es méretig szépen rajzoljon. :)

A legnagyobb fényerõbõl leveszel 2 fényértéknyit. Pl f2.8 -as zoom esetében f5.6 Célszerû kipróbálni az objektíveidet, hogy számodra megfelel-e az a minõség. Nagy fényerejû objektívet én pl. azért veszek, hogy legtágabb blendén használjam és A4 -es méretig szépen rajzoljon. :)

Mi a különbség az objektív és a szubjektív között?

Legjobb válasz: objektív = tényszerû, bizonyítható, tárgyilagos szubjektív = saját megítélésû objektíven mondom, hogy ma pl 12 fok van szubjektíven mondom, hogy ma pl nincs is olyan nagyon hideg De szerintem elnézted a kategóriát. :)

objektív = tényszerû, bizonyítható, tárgyilagos szubjektív = saját megítélésû objektíven mondom, hogy ma pl 12 fok van szubjektíven mondom, hogy ma pl nincs is olyan nagyon hideg De szerintem elnézted a kategóriát. :)
Kérdezõ: a próféta szóljon belõled :)
A kérdező hozzászólása: Utolsó: A jobbik nyer :)
Objektív: a fidesz nyer. Szubjektív: szerintem sajnos a fidesz nyer.
Igen. De csak akkor objektív, hanem vagy színvak, mert lehet, hogy a valóságban sárga és akkor máris szubjektív voltál :-))
A kérdező hozzászólása: Értem. Szóval akkor objektíven azt mondom, hogy ez a kocsi zöld. Szubjektíven pedig azt, hogy tetszik ez a kocsi. Ugye?
Objektív = tárgyilagos Szubjektív= egyéni, személyes (pl.vélemény)
Nem tudom, miért itt tetted fel a kérdésedet (ez volt a válasz szubjektív része). Objektív=tárgyilagos, elfogulatlan, szubjektív= egyéni, személyes, elfogult (ez volt a válasz objektív része :) )
Hahá, a Fidesz nyert!


Ha éttermek, kávézók, bankok, okmányirodák, földhivatalok, posták, takarékszövetkezet, áruházak nyitvatartása érdekli, kattintson ide!